همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس از بررسی عملکرد وزارت کشور در حفاظت از سفارتخانه و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد در کمیسیون خبر داد.

به گزارش مهر،‌امیر خجسته با اشاره به اقدام عربستان در به شهادت رساندن آیت‌الله باقرالنمر گفت: بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به جوشش در میاید و به سرعت گریبان سیاستمداران آل سعود را خواهد گرفت و پایه‌های ظلم و جور آنها را به لرزه در خواهد آورد.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: این حرکت ناجوانمردانه بیش از هر چیز دیگری بیانگر ناکامی حکام خودفروخته آل سعود در مقابله با مبارزات مردم مسلمان کشورهای اسلامی همچون یمن، سوریه، لبنان و عراق بوده و نشان از تزلزل هرچه بیشتر ارکان حکومت نامشروع آنهاست .

خجسته با اشاره به حوادث چند شب گذشته در برابر سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد تاکید کرد: اقتدار نظام اقتضا می‌کند که در حراست از قانون و تامین امنیت نمایندگی‌هایی که در کشور حضور دارند به صورت جدی حضور پیدا کنیم. وزارت کشور باید این گونه مسایل را رصد کند و با پیش‌بینی‌های دقیق و درست و انجام اقدامات مناسب از بروز این گونه مسایل به صورت جدی جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون شوره های مجلس با تاکید بر این‌که نباید در این گونه مسائل احساسی و غیره منطقی عمل شود، تاکید کرد: اتفاق افتاده درست نبوده و با قواعد بین‌المللی نیز سازگار نیست. نباید کشوری را که ظلم کرده بود و همچون کاری را با نوجوانان ما انجام و بعد با بی‌تدبیری در انجام مراسم حج باعث شهادت تعدادی زیادی از حاجیان ما شده بود، یک‌مرتبه با یکسری اقدامات غیره منطقی و احساسی به سمت مظلوم‌نمایی برده میشد.

خجسته با بیان اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: با توجه به اهمیت این امر به زودی این اقدام در کمیسیون های امنیت ملی، شوراها و امور داخلی کشور با حضور نهادهای نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی و وزارت کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به این که آل سعود ماه‌ها به دنباله چنین بهانه‌ای برای ایجاد موج رسانه‌ای در جهان و چهره پردازی دروغین از ایران بود، گفت: بعید نیست که با پیش بینی های قبلی مبنی بر اعتراضات بعد از اعدام شیخ نمر تمامی این اتفاقات با برنامه ریزی و دسیسه ای از پیش تعیین شده،انجام شده باشد .

کد خبر 320982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha