کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در سازمان حفاظت محیط‌زیست مـمـنـوعــیـت پـلاک‌گـذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری را از هر نوع و به‌طور کلی تصویب کرد.

وحيد حسيني، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا و عضو اين كارگروه با اعلام اين خبر گفت: اين تصميم بر مبناي مصوبه هيأت دولت در تاريخ ۱۰ ارديبهشت ۹۳ مبني بر تبديل موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري به انواع موتورسيكلت‌هاي پاك اتخاذ شده و بر مبناي مصوبه كارگروه ملي كاهش آلودگي هواي سازمان حفاظت محيط‌زيست از مهر‌ماه سال۹۵ ممنوعيت پلاك‌گذاري موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري اجرا مي‌شود. او با تأكيد بر اينكه اين تصميم تأثير بسيار مثبت و قابل توجهي بر كاهش آلاينده‌هاي ناشي از تردد موتورسيكلت‌ها در تهران خواهد داشت، ادامه داد: تصميم بسيار درستي براي كاهش آلودگي هوا گرفته شده است.

موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري از آلاينده‌ترين وسايل نقليه متحرك در تهران و ديگر شهرهاي كشور هستند و آزمايش و اندازه‌گيري دقيق آلاينده‌ها نشان داده هر موتورسيكلت كاربراتوري ۱۵ ميلي‌گرم آلاينده در هر يك كيلومتر پيمايش توليد مي‌كند. اين در حالي است كه براساس استاندارد يورو3 اين ميزان بايد ۲گرم در هر كيلومتر پيمايش باشد. اين عضو كارگروه ملي كاهش آلودگي هوا در ادامه گفت: اكثريت قريب به اتفاق اعضاي كارگروه با ممنوعيت پلاك‌گذاري موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري موافق و معتقد بودند كه اين تصميم را نبايد به تأخير انداخت.

به گفته حسيني، از آنجا كه همه سازمان‌ها و نهادهاي متولي چه در دولت و چه در مديريت شهري و همچنين پليس از اين تصميم و عملياتي شدن آن در كشور دفاع كردند همگرايي آنها در اين زمينه منجر به اجراي هر چه بهتر اين مصوبه و در نتيجه كاهش و مهار آلاينده‌هاي هوا ناشي از موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري خواهد شد. به گفته حسيني، موتورسيكلت‌هاي انژكتوري از نظر ميزان توليد آلاينده وضعيت نسبتا ثابتي دارند و مانند موتورهاي كاربراتوري امكان دستكاري در سيستم آنها وجود ندارد و ميزان توليد آلاينده در آنها كمتر از ۲گرم در هر كيلومتر است.

کد خبر 320810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha