همشهری آنلاین: وزیر بهداشت ایران در سفر به لبنان، ابراز امیدواری کرد که سرمایه گذاران ایرانی و لبنانی در زمینه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، بتوانند از فرصت‌های در اختیار برای حضور در بازارهای مشترک حداکثر استفاده را کنند.

سفر وزیر بهداشت به لبنان

به گزارش ایرنا، دکتر سيدحسن هاشمی، چهارشنبه در نخستین برنامه سفر خود به لبنان با حسین الحاج حسن، وزیر صنعت لبنان دیدار و با وی گفت وگو کرد.


وی بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران از این که به همراه تعدادی از سرمایه گذارانی ایران در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان سفر کرده است، ابراز خرسندی و دیدارش با وزیر صنعت لبنان را بسیار خوب،‌ توصیف کرد.

وزیر بهداشت و درمان ایران گفت که با وزیر صنعت لبنان در خصوص راه‌های ارتقای روابط بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر لبنان در حوزه صنایع پزشکی و بهداشتی مذاکرات خوبی انجام داده است.

دکتر هاشمی با بیان این که ایران خوشبختانه درصنعت دارو بیش از 95 درصد نیازهای خود را تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: ایران در بخش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به برخی کشورها مانند روسیه و آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه خود نقش مناسبی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به امکانات جمهوری اسلامی ایران برای تولید برخی تجهیزات پزشکی در داخل، خاطرنشان کرد: ایران درعین حال بخشی از نیازهای خود را از طریق واردات مواد اولیه و بعضی از اقلام داروئی تامین می‌کند.

وزیر بهداشت و درمان ایران ابراز امیدواری کرد که سفرش به لبنان به حضورعملی و جدی فعالان حوزه صنایع داروئی و پزشکی ایران و لبنان در بازار کشورهای یکدیگر منجر شود.

دکتر هاشمی صبح چهارشنبه در پاسخ به دعوت همتای لبنانی و در راس هیاتی از مقامات ارشد این وزارتخانه و سرمایه گذاران و مدیران شرکت های ایرانی حوزه غذا ، دارو و تجهیزات پزشکی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

وزیر بهداشت و درمان ایران در فرودگاه بین المللی بیروت مورد استقبال مقامات ارشد وزارت بهداشت لبنان و محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرار گرفت.

دکترهاشمی در بدو ورود به لبنان در گفت وگوی کوتاه خبری در فرودگاه بیروت اظهار داشت:امیدوارم در جهت ارتقای روابط تجاری در حوزه‌های مختلف به ویژه بهداشت که مورد علاقه دو کشور است بتوانیم به توافق‌های خوبی دست یابیم.

کد خبر 320760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha