همشهری آنلاین: مدیر کل اقتصادی بانک مرکزی با اعلام اینکه رویکرد ما برای کاهش نرخ سود بانکی، غیردستوری است، گفت: اقداماتی که انجام می‌شود، موثر خواهد بود و بانک‌ها نیز همکاری خواهند کرد.

به گزارش مهر، ابوالفضل اکرمی با بیان اینکه اقداماتي که انجام مي‌شود موثر خواهد بود و بانک‌ها نيز همكاري خواهند كرد، گفت: کاهش نرخ سود بين بانکي دريافت و پرداخت بين بانک‌ها و موسسه‌هاي مالي را شامل مي‌شود، اين نرخ در حال حاضر به حدود ۲۰ درصد رسيده است که مدت‌ها پيش تا ۲۸ درصد هم بود.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی افزود: خود بانک مرکزي هم تلاش مي‌کند فضاي اقتصادي براي کاهش نرخ سود بانکي فراهم شود که به نفع بانک‌ها و مردم و بخش‌هاي توليدي خواهد بود.

وی از رويکرد بانک مرکزي براي تقويت فعاليت‌هاي قرض‌الحسنه خبر داد و گفت:‌ در اين بخش بايد مردم هم با ما همکاري کنند تا منابعي براي پرداخت اين تسهيلات فراهم شود.

اکرمی با بيان اينکه ۹۰ درصد منابع بانک‌ها از سپرده هاي مردمي است، افزود:‌ متاسفانه ۱۴ تا ۱۵ درصد منابع بانک‌ها جزو مطالبات معوق است که قدرت وام دهي آنها را کاهش مي‌دهد و سررسيد شدن اوراق مشارکت و همچنين بدهي‌هاي انباشته شده بانک‌ها در اين روند موثر است.

مديرکل اقتصادي بانک مرکزي تاكيد كرد: دولت يازدهم با انضباط پولي و مديريت رشد نقدينگي در كنار کنترل نرخ تورم تلاش مي‌کند فضاي خوبي براي رونق توليد و خروج غير تورمي از رکود اقتصاد ايران ايجاد شود.

کد خبر 320693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha