همشهری آنلاین: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه طرح های تشویقی اپراتورهای تلفن همراه را منوط به اجرای سه شرط از سوی رگولاتوری عنوان کرد.

به گزارش مهر، صادق عباسی شاهکوه در مورد توقف طرح های تشویقی اپراتورهای تلفن همراه برای مکالمات نامحدود اظهار داشت: به طور کلی طرح های تشویقی تلفن همراه برای دوره محدود از سوی اپراتورها و با مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات اجرایی می شود که در طرح مکالمات نامحدود که از سوی سه اپراتور تلفن همراه با نام های مختلفی چون «کد شگفتی ها، هدفت را بزن و دکا» برای مشترکان عرضه شده بود پایان آذر ماه پایان مهلت اپراتورها برای اجرای این طرح بود.

وی گفت: اپراتورها برای ادامه مجدد این طرح تشویقی باید موافقت رگولاتوری را کسب کنند که به دلیل مشکلاتی که این طرح تشویقی به همراه داشت فعلا رگولاتوری مجوز ادامه این طرح را نداده است.

عباسی شاهکوه در مورد مشکلاتی که طرح های شگفت انگیز مکالمات برای مشترکان اپراتورها به همراه داشت گفت: به دلیل نامحدود بودن میزان مکالمات در این طرح ها بخش هایی از شبکه به دلیل ترافیک بالا مقاطعی از ساعات شبانه روز از نظر کیفیت با مشکلاتی مواجه شده بود. همچنین در بعضی از این طرح ها به دلیل عدم اطلاع رسانی شفاف و دقیق مشکلاتی برای مشترکانی که از این طرح ها استفاده کرده اند پیش آمد.

معاون رگولاتوری اضافه کرد: بر این اساس از اپراتورها خواسته ایم تا موضوعات مربوطه را اصلاح کنند تا بتوانند طرح ها را به صورت مجدد اجرایی کند.

وی با تاکید بر اینکه ادامه طرح های تشویقی موبایل برای مکالمات شگفت انگیز منوط به رفع اشکالات مدنظر از سوی رگولاتوری است، گفت: مشکلات به وجود آمده هم از سوی بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات و بازخوردهایی که از مشترکان اتخاذ شده بود اطلاع رسانی شده و نیز از نظر کیفیت سنجی نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه برخی طرح های تشویقی که مشکلاتی را برای مشترکان ایجاد نکرده اند مشمول این تصمیم نمی شوند تصریح کرد: حالت نامحدود مکالمه با تلفن همراه و نیز اینترنت که با طرح های تشویقی این سه اپراتور موبایل دیده شده است بار ترافیکی بسیاری بر روی شبکه ایجاد می کند و کیفیت شبکه را تحت تاثیر قرار داده است البته در این زمینه آثار ضد رقابتی این سرویس ها نیز برای رگولاتوری مهم است که در این زمینه نیز شروطی برای اپراتورها نیز در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: اپراتورهای موبایل باید آماری از میزان درآمد و نیز افزایش تعداد مشترکان و افزایش ترافیک شبکه طی مدتی که این طرح را اجرایی کرده اند به رگولاتوری ارایه دهند و نیز در مورد اطلاع رسانی شفاف خود برای مشترکان توضیح قابل قبولی داشته باشند.

وی افزود: ادامه طرح های شگفت انگیز و مکالمات نامحدود اپراتورها منوط به ارائه این شروط از سوی اپراتورها به رگولاتوری می شود و در این زمینه این موضوع به اپراتورهای موبایل از اول دی ماه اعلام شده است.

کد خبر 320688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha