همشهری آنلاین: نشست بررسی روند درمان بهداد سلیمی، ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان با حضور این قهرمان طلایی المپیک لندن و به ریاست دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.

Behdad Salimi

به گزارش پایگاه خبری فدراسیون پزشکی ورزشی، به دنبال عمل جراحی که روز 27 آبان ماه روی زانوی چپ بهداد سلیمی انجام شد، تیم ویژه‌ای متشکل از مسئولين این فدراسیون و فدراسیون وزنه‌برداری و متخصصين حوزه های مختلف تشکیل شد تا روند درمان این قهرمان با دقت و در عین حال سرعت لازم پیگیري شده و او بتواند هرچه زودتر به صحنه قهرمانی بازگردد. در این باره عصر روز سه‌شنبه (15 دي) در محل فدراسیون پزشکی ورزشی نشست ویژه‌ای برگزار شد و طی آن جزئیات درمان سلیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در ابتدای این نشست با آرزوی بهبودی کامل برای سلیمی، تصریح کرد: سلامت قهرمانان و ورزشکاران سراسر کشور به ویژه ملی‌پوشان عزیز برای این فدراسیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بر این اساس همواره تلاش می‌کنیم به بهترین شکل ممکن خدمات لازم را به این عزیزان ارائه دهیم.

وی با اشاره به در پیش بودن بازی‌های المپیک خاطرنشان کرد: طبیعی است که در چینین ایامی موضوع سلامت ملی‌پوشان المپیکی را با حساسیت دوچندانی دنبال می‌کنیم و در این رابطه بهبودی بهداد سلیمی به عنوان یکی از ستارگان ورزش کشور از جمله فعالیت‌های جدی فدراسیون پزشکی ورزشی برای موفقیت ورزش کشور در المپیک ریو است. امیدواریم با تلاش‌هایی که در این باره انجام می‌شود، در وهله اول این قهرمان ارزشمند سلامت کامل خود را به دست بیاورد و سپس در میدان ورزش همچون گذشته برای کشورمان افتخارآفرین باشد.

در این نشست در حالی که حسین توکلی، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری خواستار اعلام زمان قطعی برای آغاز تمرینات شد، دکتر سهراب کیهانی، پزشک معالج توضیحات لازم را برای حاضران ارائه کرد.

همچنین دکتر امین نوروزی که کار فیزیوتراپی بهداد سلیمی زیر نظر او انجام می‌شود، با ابراز رضایت از روند درمان توانبخشی، به ارائه گزارشی در این خصوص پرداخت و گفت: از روز عمل در مجموع شش ماه زمان می‌برد تا ما بتوانیم اجازه دهيم او ورزش حرفه‌اي را آغاز کند.

وی با اشاره به این که در فاز اول توانبخشی طبق برنامه زانوی سلیمی به میزان 90 درجه باز می‌شود، گفت: مرحله حساس درمان که از هفته چهارم تا سیزدهم است شروع شده است و از نظر ما از امروز به مدت 40 روز دیگر یعنی 25 بهمن ماه اجازه بدنسازی به او داده می‌شود، اما در مجموع بین 5 تا 6 ماه ریسک دارد.

دکتر نوروزی درباره تاکید علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مبنی بر این که بهداد سلیمی به رقابت‌های گزینشی المیپک- جام فجر برسد، خاطر نشان کرد: همه ما داريم تلاش مي‌كنيم براي اين كه بهداد به یک مدال خوب در المپيك دست یابد.

دکتر نوروزی گفت: در حال حاضر بهداد سلیمی تمرينات بالاتنه را شروع کرده است.

در این نشست دكتر رضا سعيدي دبیر و دكتر بني جمالي رئیس کمیته درمان فدراسیون، دكتر صمدي كارشناس تغذيه و دكتر باقري رئیس كميته پزشكي فدراسیون وزنه‌برداری نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود را بیان کردند و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

کد خبر 320672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha