چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام محمد برمایی: از زمانی که انسان جسم خود را فناپذیر یافت به‌دنبال جاودانگی از هر طریقی گذر کرد تا بلکه بتواند در دنیا ابدیتی برای خود پیدا کند.

آل سعود پیکر شیخ نمر را بدون اطلاع خانواده‌اش به خاک سپرد

اما راه‌حلي پيدا نكرد مگر جاودانگي اسمش. و در اين ميان چگونه زندگي كردن ما مي‌تواند نام و نشان ما را جاودانه كند. و فهميدند اگر چه جسم‌مان به زوال مي‌رود ولي اسم‌مان خير.
نام نيكو گر بماند ز آدمي
به كزو ماند سراي زنگار

همه آزادمردان و هوشمندان جهان دريافتند كه جسمشان از بين خواهد رفت ولي اسمشان مي‌تواند جاودان شود. و به‌دنبال آن رفتند تا نامي نيك براي خود باقي بگذارند. و چه خوب است كه اين نام در مسير ارزش‌هاي حق تعالي و ارزش‌هاي والاي انساني نيكو شود. برخي از اسامي آدم‌هايي كه در همين جهان زندگي كرده‌اند با عطر گل و گلاب آميخته شده است؛ عطري با رايحه الهي.

اين عطر به مشام مي‌رسد از همه آنهايي كه زندگي خود را در مسير خداوند هزينه و سلامت زندگي‌شان را در اين مسير پيدا كردند. همه آنهايي كه چه كشته شوند و چه پيروز بر اين باورند كه خدايشان فرموده است «بل احياءعند ربهم يرزقون» ايمان و حيات طيبه افراد تأثير بسزايي در ماندگاري اسمشان دارد و ايماني كه نتيجه جنگ ما آدم‌هاست. جنگ با نفس خود، جنگ با قول باطل و اصرار بر حق تا به آخرين نفس و براي رسيدن به حيات طيبه بايد به صف متقين پيوست؛ چرا كه عاقبت از آن متقين است و «دولت آن است كه محمود بود پايانش.»

انسان در صف متقين كه باشد مسئوليت متقي بودن و شدن را بيشتر احساس خواهد كرد. متقين همان نمر‌ها و زكزاكي‌ها و شهيداني هستند كه مدافعان حرم خداوندي كه همان قول حق است، هستند. اينان همانانند كه نام و نشانشان را بايد پررنگ‌تر بر صفحات تاريخ قلم زد.

کد خبر 320658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha