معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با برگزاری «نخستین همایش بین‌المللی ارتباطات و شهرگردی هنری» با اعلام اینکه تهران، کلانشهری رو به توسعه است که بیش از ۲ قرن از انتخاب آن به‌عنوان پایتخت ایران می‌گذرد، گفت:

transportation

 امروز تهران به شهری همتراز شهرهای پیشرفته دنیا تبدیل شده و اقدامات انجام شده به‌ویژه در دهه اخیر و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آینده این کلانشهر، چشم‌انداز چشم نوازی را پیش روی پایتخت ۲۳۰ساله کشورمان گشوده است.

به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، گسترش شبكه ارتباطي شهر و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي از فرصت‌ها و ظرفيت‌هايي است كه توجه به هر يك از آنها، مي‌تواند باعث رونق گردشگري در شهر شود. وي با اشاره به اينكه معابر شهر و ناوگان حمل‌ونقل شهري ازجمله عوامل مؤثر در جذب گردشگران و جلب رضايت آنهاست، اظهار كرد:

از مهم‌ترين عوامل توسعه شهرگردي، دسترسي به خدمات حمل‌ونقلي است و رشد اقتصاد حمل‌ونقل در شكوفايي اقتصاد شهري بسيار مؤثر است. تشكري هاشمي با بيان اينكه در موضوع توسعه حمل‌ونقل شهري با محوريت گردشگري، منطقه12 به‌عنوان هسته مركزي و نگين فرهنگي پايتخت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، تصريح كرد: به‌عنوان نمونه، ‌خياباني مانند سي تير كه مي‌توان آن را محور اديان و گذر اقوام ناميد، معبري استراتژيك در اين راهبرد محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه حمل‌ونقل عمومي، مترادف با امكاني ايمن براي ترددهاي شهري است، اظهار كرد: فضاي ايمن وسايل نقليه عمومي، علاوه بر تمام ويژگي‌هاي مثبتي كه اين وسايل دارند، بهترين امكان براي القاي احساس امنيت به گردشگران داخلي و خارجي مي‌تواند باشد.

تشكري هاشمي با بيان اينكه حركت چرخ حمل‌ونقل به‌عنوان زيرساختي از الزامات زندگي شهري، باعث به حركت در آوردن چرخ‌هاي اقتصاد شهرها و كشورها مي‌شود، تصريح كرد: علاوه بر اين، تأثير تقويت حمل‌ونقل در رونق بخشيدن به حوزه‌اي همچون گردشگري، غيرقابل انكار است.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اينكه حمل‌ونقل نه‌تنها در زندگي روزمره شهروندان نقش دارد بلكه در شكل‌گيري مفهوم شهر نزد گردشگران داخلي و خارجي كه از آن ديدن مي‌كنند نيز مؤثر است، خاطرنشان كرد: با توجه به پيش‌بيني افزايش گردشگران بين‌المللي، در توسعه حمل‌ونقل شهري بايد نيم نگاهي به پاسخگويي به مسافراني داشته باشيم كه از اقصي نقاط جهان از پايتخت كشورمان ديدار خواهند كرد.

  • معرفی 8 مقاله برتر

همایش بین المللی ارتباطات و شهرگردی هنری با معرفی 8 مقاله برتر در حالی به کار خود پایان داد که اعلام شد نتایج پنل های تخصصی این همایش و نیز 81 مقاله به صورت کتاب منتشر می شود. نورالله مرادی دبیر همایش بین المللی ارتباطات و شهرگردی هنری اظهار کرد: ارتباطات ، شهرگردی و هنر 3 عنصر حیات بخش شهری هستند که کنار هم چیدن این عناصر کار دشواری است اما برگزاری این همایش فرصتی شد تا ادبيات تازه ای در این حوزه شکل بگیرد. دبیر همایش بین المللی ارتباطات و شهرگردی هنری با بیان اینکه در این همایش 257 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شد افزود : 158 چکیده پذیرفته و در کتاب چکیده همایش به چاپ رسیده است.

مرادی گفت: 81 مقاله کامل نیز برای این همایش ارسال شده که از میان آنها 39 مقاله برای ارائه در قالب 5 پنل تخصصی برگزیده شد که به اذعان بسیاری از کارشناسان برگزاری این پنل‌ها نویدبخش اندیشه و نگاه‌های تازه به موضوع گردشگری و ارتباطات شهر بوده است و برآیند بسیار مناسبی در میان شرکت‌کنندگان این پنل‌ها داشته است. مرادی با ابراز امیدواری از اینکه نتایج این پنل‌ها توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران طی ماه آینده در قالب یک کتاب منتشر شود، در ادامه افزود: 8 اثر برگزیده این همایش با همکاری داوران دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، الزهرا و دانشگاه صدا و سیما انجام شده است.

کد خبر 320644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha