همشهری آنلاین: شرکت کره‌ای ال‌جی می‌خواهد رایانه‌ها و گجت‌های آینده به انعطاف‌پذیری کاغذ‌ها باشند،‌از این رو قصد دارد در نمایشگاه الکترونیک‌های مصرفی سال ۲۰۱۶ نمایشگر ۱۸ اینچی رنگی به نمایش بگذارد که می‌توان آن را مانند یک روزنامه لوله کرد.

نمایشگر

براساس گزارش تايم، اين نمايشگر فعلا درحد يك طرح است،‌اين به آن معني است كه مشخص نيست كه در آينده به محصولي حقيقي تبديل شود يا خير. همچنين هنوز مشخص نيست الكترونيك‌هاي تاشدني و نرم در آينده‌اي نزديك وارد بازارهاي مصرفي شوند.

نمایشگر

ايده اصلي ساخت اين نمايشگر جديد نيست. طي سال‌هاي گذشته شركت‌ سامسونگ طرح گوشي قابل انعطاف خود را عرضه كرده‌است، گوشي كه مي‌توان آن را تا زده و جمع كرد. شركت شارپ نيز در سال 2014 نمايشگري با رفمي آزاد را عرضه كرد كه مي‌توان آن را متناسب با نياز به شكل‌هاي مختلف درآورد. شركت‌هاي سامسونگ و ال‌جي در گذشته اعلام كرده‌اند كه الكترونيك‌هاي تاشدني تا سال‌هاي 2016-2017 وارد بازار خواهند شد.

اگرچه فناوري ساخت چنين نمايشگري شايد در دسترس باشد، هنوز چالش‌هايي برسر توليد نسخه‌اي كاربردي از آن وجود دارد. براي مثال قطعاتي كه براي تامين نيروي اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و رايانه‌ها به آنها نياز است نيز بايد به اندازه نمايشگر انعطاف پذير باشند.

آنچه واضح است اين است كه شركت‌هاي سامسونگ و ال‌جي در تلاشند تا پيش‌بيني خود را به واقعيت تبديل كنند. هر دو شركت به تازگي موفقيت خود در زمينه فناوري باتري قابل انعطاف كه براي الكترونيك‌هاي پوشيدني كارايي دارند را اعلام كرده‌اند. با اين‌همه هنوز مشخص نيست يك الكترونيك تاشدني جدا از جنبه‌هاي همخواني با فناوري‌هاي آينده و قابل حمل بودن،‌چه فوايدي ديگري مي‌تواند داشته‌باشد.

کد خبر 320565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha