همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که امروز مناطق غرب کشور و همین طور دامنه‌های البرز شاهد بارش پراکنده برف خواهند بود. سامانه بارشی دیگری نیز از بعد از ظهر جمعه ۱۸ دی به کشور وارد خواهد شد.

به گزارش مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در اين باره گفت: تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر امواج تراز میانی جو از آسمان کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است. بر این اساس روز سه‌شنبه در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و دامنه‌های البرز، افزایش ابر و بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: در این روز در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش می‌یابد که در برخی مناطق استان‌های اردبیل و گیلان با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

به گفته وی فردا چهارشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و برخی مناطق شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین گفت: روز پنجشنبه با استقرار سامانه پرارتفاع، آسمان در تمام مناطق کشور آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی کشور دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته وی از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی و بارش در این مناطق خواهد شد.

هوای تهران امروز کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۷ و ۱ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

کد خبر 320544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha