دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

در حالی‌که اشغـال یکی از ساختمان‌های دولتی از سوی افراد مسلح محلی در ایالت اورگان آمریکا وارد سومین روز خود می‌شود، اعتراض‌ها در جامعه آمریکا به‌خاطر عدم‌اقدام پلیس علیه این گروه گسترده‌تر شده است.

آمریکا

اين افراد در اعتراض به بازداشت 2نفر از زمين‌داران منطقه جنوب شرق اورگان، ساختمان اقامتگاه ملي حيات وحش منطقه را تصرف كرده‌اند. اين اقدام پس از آن رخ داد كه گروهي از كشاورزان و دامداران منطقه در اعتراض به حكم جديد دادگاه اين منطقه عليه اين دو نفر، روز شنبه دست به راهپيمايي زدند. پس از اين راهپيمايي، يك گروه مسلح از راهپيمايي‌كنندگان جدا شده و ساختمان اقامتگاه را به تصرف در آوردند.

2دامداري كه اشغال اين ساختمان در اعتراض به بازداشت آنها صورت گرفته، پدر و پسري 73و 46ساله هستند. آنها 3سال پيش محكوم به آتش زدن اراضي دولتي شدند و دوران محكوميت 3ماهه و يكساله خود را گذراندند، اخيرا يك قاضي پس از بررسي دوباره به اين نتيجه رسيد كه دوران محكوميت آنها كوتاه بوده و دستور بازداشت آنها براي گذراندن يك دوره 4ساله ديگر در زندان را صادر كرده است.

سخنگوي افراد مسلح در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني سي‌ان‌ان اعلام كرد آنها «تا هر زماني كه نياز باشد در اين ساختمان مي‌مانند». آنها خواستار لغو حكم دادگاه و آزادي اين پدر و پسر شده‌اند. افراد مسلح كه از زمين‌داران بزرگ هستند همچنين خواستار كاهش دخالت‌هاي دولت در نحوه اداره زمين‌هاي اين منطقه و آزادي آنها در استفاده از منابع هستند.

برخي رسانه‌هاي آمريكايي و همچنين بسياري از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي اين كشور طي 2روز گذشته نسبت به انفعال نيروهاي امنيتي و پليس آمريكا در برابر اين گروه مسلح كه از سفيدپوستان منطقه هستند اعتراض كرده‌اند. به گفته آنها، عكس‌العمل پليس در اين ماجرا به‌هيچ وجه قابل قياس با برخوردهاي پيشين آنها با سياه پوستان آمريكايي نيست.

اين رسانه‌ها به اقدام پليس و نيروهاي امنيتي در تابستان سال گذشته در برخورد شديد با معترضان سياه پوست در منطقه فرگوسن در مركز آمريكا اشاره مي‌كنند. همزمان با مراسم يادبود مايكل برون 18ساله كه در اثر شليك‌هاي متعدد نيروهاي پليس كشته شد، سياه پوستان دست به اعتراض‌هايي زدند كه با برخورد شديد پليس روبه‌رو شد. برخوردهاي خشن پليس با سياه‌پوستان و كشته شدن تعداد زيادي از آنها به‌دست نيروهاي پليس اعتراض‌هاي گسترده‌اي را در شهرهاي مختلف آمريكا طي يك سال و نيم گذشته رقم زده است.

کد خبر 320489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha