همشهری آنلاین: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تدوین استانداردهای آموزش بیمار برای نخستین بار خبر داد و گفت : بیمارستان‌های کشور بر اساس این استانداردها ، ارزیابی می‌شوند.

بیمارستان

به گزارش ایرنا ، مریم محسنی دوشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) افزود: این استانداردها طبق شواهد روز تدوین شده و بر روی سایت اولین جشنواره آموزش بیمار قرار گرفته‌است.

او گفت: به تمام بیمارستان‌ها در این خصوص اطلاع رسانی شده تا براساس این استانداردها، مرکز درمانی را خودارزیابی کرده و در جشنواره آموزش بیمار شرکت کنند.

محسني، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری اولین جشنواره آموزش بیمار، ایجاد یک فرصت برای ارزیابی مراکز درمانی ، تشویق این مراکز به آموزش بیمار و فراهم کردن بستر مناسب برای تعامل فعالان حوزه آموزش بیمار و ارائه کنندگان خدمت است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یک از روش‌های مرسوم برای ایجاد انگیزه در مراکز ارائه دهنده خدمت برای بالابردن استانداردها ، استفاده از مدل‌های داوطلبانه اعتباربخشی بوده که نتیجه آن ارتقای کیفیت خدمات است.

محسنی تاکید کرد: بیمارستان‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات باید توانمندسازی بیماران را به عنوان یکی از حقوق بیمار به رسمیت بشناسند.

چهارمین کنگره ملی خود مراقبتی و اولین جشنواره آموزش بیمار 30 دی و اول و دوم بهمن ماه امسال در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر 320433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha