تنها ۳روز پس از آنکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد حاضر نیست زمانی برای اعلام پاداش پایان خدمت فرهنگیان اعلام کند، خبری مبنی بر قول وزیر برای پرداخت این معوقات در «هفته‌های آینده» منتشر شد.

معلم-مدرسه

آنطور كه خبرگزاري فارس اعلام كرده سخنگوي كميسيون اصل90 مجلس با اشاره به ديدار اخيري كه با وزير آموزش و پرورش برگزار شده، گفته است: «با توجه به گله‌مندي معلمان و فرهنگيان بازنشسته قرار شد پاداش و معوقه بازنشستگان ظرف هفته‌هاي آينده پرداخت شود.»

به گفته مصطفي افضلي‌فرد در نشست با وزير آموزش و پرورش علاوه بر پيگيري معوقات پاداش فرهنگيان و بازنشستگان كه از مهر‌ماه سال93 تاكنون پرداخت نشده، مقرر شد با ابلاغ خزانه و دريافت مبلغ تعيين شده به سرعت پاداش بازنشستگان پرداخت شود.

دبير اول كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز با تأييد برگزاري چنين جلسه و وعده‌اي، به همشهري مي‌گويد: «وعده دادن مهم نيست بلكه بايد به اين وعده‌ها عمل كرد. وزير آموزش و پرورش تا‌كنون چندين بار در اين زمينه به مجلس قول داده، اما تغيير ايجاد نشده است. ما جلسات مكرري با ايشان داشته‌ايم و هر بار هم قول مي‌دهند كه مشكل حل شود اما متأسفانه دوستان از مجلس كه خارج مي‌شوند قول‌هايشان را فراموش مي‌كنند.»

عليرضا سليمي با انتقاد از تأخير در پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان مي‌گويد: «اين پرداخت‌هاي قطره چكاني دردي از معلمان دوا نمي‌كند. پاداش پايان خدمت فرهنگيان در مقايسه با ساير كارمندان دولت بسيار كمتر است. آموزش و پرورش همين پول كم را هم با تأخير مي‌دهد. علاوه بر اين برخي معلمان بازنشسته چندين‌ماه حق التدريس و اضافه كار طلب‌كار هستند.

بدقولي در پرداخت اين معوقات در حالي است كه مجلس براي سال94 همه پيشنهادهاي دولت در زمينه آموزش و پرورش را تصويب كرد. اين رفتار دولت در حالي است كه بانك‌ها بابت يك روز تأخير در دريافت بدهي‌هاي مردم آنها را جريمه مي‌كنند. مجلس 4هفته ديگر جلسه دارد و نزديك شدن به روزهاي پاياني دليلي براي پيگيري نكردن حقوق ملت نيست. يك نماينده، 4سال تمام نماينده است نه 3سال و 11ماه. بنابراين اين موضوع در روزهاي آينده در مجلس پيگيري مي‌شود و استفاده از هر ابزاري شامل دعوت به مجلس، طرح سؤال يا حتي استيضاح دور از ذهن نيست.»

وزير آموزش و پرورش هفته گذشته درباره پرداخت پاداش پايان خدمت معلمان حاضر به اعلام زمان مشخصي نشد و گفت:« اميدواريم از شرمندگي همكاران در بياييم، اما زمان مشخص براي اين موضوع تعيين نمي‌كنم تا نسبت به همكاران بدقول نشوم.» بيش از 25هزار فرهنگي بازنشسته حدود يك سال و نيم است چشم انتظار دريافت معوقات‌شان هستند.

  • پرداخت بدهي دانشجومعلم‌ها

اما آموزش و پرورش تنها به معلمان بازنشسته بدهكار نيست و اين موضوع حتي دامنگير «دانشجومعلم‌ها» هم مي‌شود. آنطور كه سرپرست دانشگاه فرهنگيان اعلام كرده معوقات ورودي‌هاي93 نگراني‌هايي ايجاد كرده بود كه پرداخت معوقات از مهر امسال به بعد پرداخت خواهد شد. به گفته محمود مهرمحمدي ساير معوقات قبل‌تر به ديون آنها واريز مي‌شود.

کد خبر 320065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha