زنان آسیب‌دیده مستقر در سامانسراهای پایتخت آموزش می‌بینند.

به گفته فهيمه فيروزفر رئيس ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران، در راستاي اجراي طرح انضباط شهري و ارتقاي كيفيت زندگي در منطقه 12، مديريت شهري، زنان سرپرست خانوار ساكن اين منطقه را شناسايي كرده و زمينه ورود آنها به چرخه توانمندسازي را فراهم كرده است.

فيروزفر افزود: در حال حاضر 400زن سرپرست خانوار ساكن در منطقه شناسايي و وارد سيستم شده‌اند. براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، در مرحله اول به اين افراد كد شهروندي داده مي‌شود تا بتوانند از امكانات و خدمات ستاد استفاده كنند. در مرحله بعد نيز پس از اقدامات مددكاري بانواني كه قابليت توانمندسازي دارند كد مخصوص دريافت مي‌كنند و روي اشتغال آنها كار مي‌شود. وي با اشاره به فعاليت 3مركز كوثر در منطقه 12عنوان كرد: تاكنون اين تعداد كوثر توانستند منطقه را پوشش دهند. البته درصورت نياز به فعاليت كوثرهاي جديد، با همكاري شهرداري منطقه كوثرها را افزايش مي‌دهيم.

رئيس ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار، آموزش زنان آسيب ديده مستقر در سامانسراها را از ديگر اقدامات ستاد معرفي كرد و گفت: ما در اين خصوص هيچ‌گونه مسئوليت و وظيفه قانوني نداشتيم اما از آنجا كه در حوزه ايجاد اشتغال تجربه‌هاي خوبي كسب كرده‌ايم، آموزش‌هاي لازم را براي توانمندسازي ارائه داده‌ايم.

فيروزفر در بخش ديگري از سخنانش به شكل‌گيري شبكه زيورآلات تحت نظر ستاد توانمندسازي پرداخت و تصريح كرد: همانطور كه در حوزه برندهاي پوشاك توانستيم شبكه اطلاعاتي و ارتباطي بسيار خوبي را ميان توليدكنندگان و زنان سرپرست خانوار ايجاد كنيم، درنظر داريم به موضوع زيورآلات هم ورود كنيم.

کد خبر 320050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha