همشهری آنلاین: هفته هفدهم لیگ برتر با تساوی استقلال و ملوان و نیز پیروزی قاطع نفت تهران مقابل صبای قم به پایان رسید.

ملوان استقلال

هفته هفدهم ليگ برتر با انجام چهار بازي به پايان رسيد. در انزلي، استقلال تهران كه از پيش جايگاه صدرنشيني خود را تثبيت كرده بود، ميهمان سفيد پوشان انزلي بود.

دو تيم بازي درگيرانه‌اي را به نمايش گذاشتند و سخت در تلاش براي كسب پيروزي بودند اما اين استقلال بود كه در دقيقه 8 بازي با گل زيباي بازيكن خوب خود، جابر انصاري به گل رسيد. بازيكنان ملوان با اين گل به خود آمدند و مثل موج به صخره دفاعي استقلال حمله كردند. اين حملات آنقدر ادامه داشت تا رافخايي كه تجربه فراواني در گل زدن به استقلال دارد در دقيقه 17 گل تساوي را به ثمر رساند.

با اين گل موج‌ها كمي آرام شد و دو تيم بازي متعادلي را به نمايش گذاشتند تا اينكه محسن كريمي ريز نقش با يك چرخش زيبا در دقيقه 22 تيم غلامحسين مظلومي را جلو انداخت.

در نيمه دوم استقلال به عادت بازي‌هاي اخير خود، بعد از گل كمي عقب نشست و به فكر ضد حملات بود. با اين ترفند چند حمله خوب هم داشت اما حاصلي براي آبي‌هاي پايتخت نداشت تا اينكه سيد جلال رافخايي بار ديگر و اينبار از روي نقطه پنالتي در دقيقه 77 گل مساوي تيم‌اش و اين بازي را به ثمر رساند.

با اين نتيجه استقلال صدر جدولي با 37 امتياز و ملوان 18 امتيازي، تيم رده يازدهم جدول براي دو هفته به تعطيلات رفتند.

بازي‌هاي ليگ به جهت شروع مسابقات تيم ملي اميد تا دو هفته تعطيل است.

در بازي ديگر جمعه 11 دي، نفت تهران با هدايت عليرضا منصوريان، كاري كارستان كرد و توانست صباي 28 امتيازي را با سه گل در هم بشكند.

گل‌هاي نفت را قرباني در دقيقه 7 و 38 به ثمر رساند. گل سوم اين تيم را قاضي، بازيكن صبا وارد دروازه‌ تيم‌اش كرد.

تك گل ياران علي دايي را جلال‌الدين علي محمدي در دقيقه 94 به ثمر رساند. صبا بدون تغيير در امتيازاتش در جايگاه ششم جدول قرار گرفت و نفت با 22 امتياز مكان نهم را به خود اختصاص داد.

در تبريز دو تيم همشهري تراكتور سازي و گسترش فولاد به تساوي يك بر يك رسيدند. گل نخست اين بازي را محمد ابراهيمي در دقيقه 35 براي گسترش به ثمر رساند تا اين تيم با تساوي‌ بدست آمده 22 امتيازي شده و در مكان دهم قرار گيرد. گل شاگران امير قلعه‌نويي را خالد شفيعي در دقيقه 80 به نام خود ثبت كرد. تيم محبوب تبريزي‌ها با اين تك امتياز 26 امتيازي شد و در جايگاه هفتم جدول نشست.

در مشهد نيز، سياه‌جامگان پرنوسان فرصت رويارويي با تيم بحران‌زده و قعر جدولي استقلال اهواز را از دست نداد و توانست با نتيجه 2 بر يك ميمهان خود را شكست دهد.

مشهدي‌ها با اين پيروزي 12 امتيازي شدند و در همان مكان پانزدهم باقي ماندند و تيم كاملا ناكام اين فصل، استقلال اهواز با تنها 6 امتياز همچنان در مكان شانزدهم قرار دارد.

کد خبر 320021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha