سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از عکس‌های ایمان وکیل زاده از اول دیماه در گالری اکنون گشایش یافته و تا نهم دیماه سال جاری ویژه علاقه مندان به هنر عکاسی دایر می باشد.

نمایشگاه اتفاقات دو سال اخیر در گالری اکنون اصفهان دایر است

در این نمایشگاه 150 اثر از این عکاس جوان با عنوان «اتفاقات دو سال اخیر» مسافرت های اجتماعی در قالب موبایل عکس و در اندازه 30*30 روی دیوار رفته است.

وکیل زاده گفت: در این نمایشگاه تصاویری در قطع مربع با موبایل از دنیای پیرامون عکاسی شده که در دو سال اخیربه مکانهای مختلف سفر کرده است.

وی افزود:درواقع در عکاسی با موبایل با توجه به کیفیت پایین عکس و نکات حرفه ای و فنی عکاسی چشم پوشی می شوند و عکاس فقط به کلیان نورفرم و رنگ می پردازد و سعی می کند با به تصویر کشیدن خطوط کلی صحنه و حذف عناصر و جزییات اضافی، ایده ذهنی خود رادر قالب مفهومی خاص یا صرفاٌ ترکیب بندیهایی پیرو مفاهیم زیبا شناختی به مخاطب القا کند.

وکیل زاده اظهارکرد: این نمایشگاه یازدهمین نمایشگاه انفرادی وی است و برگزاری نمایشگاه‌‌های گروهی و انفرادی زیادی در داخل و خارج از ایران را در کارنامه‌‌اش دارد و نمایشگاه بعدی اودر تابستان سال 2016 با عنوان ارتباطات مفهومی معماری و شهر سازی اصفهان و نیویورک است.

وی همزمان با عکاسی به تدریس در دانشگاه نیز می‌پردازد و به همین منظور نمایشگاهی از عکس‌های برتر شاگردانش نیز برپا كرده است.

وکیل زاده که دوره عکاسی پیشرفته را پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد معماری، در نیویورک سپری کرده است، خاطرنشان کرد: مدتی است عکاسی شغل دوم خیلی ها شده و برخی عکاس بودن را محدود به داشتن یک دوربین حرفه‌ای می‌دانند.

این عکاس با اشاره به اينكه در تمامی عکس‌ها فقط از فنون عکاسی جهت خلق اثر استفاده شده است و به هیچ عنوان از نرم افراز جهت دستکاری در آثار استفاده نشده است ادامه داد: در حالی که برخی از عکس‌های این نمایشگاه با دوربین ساده تلفن همراه گرفته شده است و ارزش نگرش یک عکاس نسبت به داشتن دوربینی مدرن را به اثبات مي‌رساند.

کد خبر 319733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha