همشهری آنلاین: بریتانیا بخش قابل توجهی از برق مورد نیازش را از کوه‌های آتشفشانی ایسلند تأمین می‌کند.

تولید برق پاک از آتشفشان

به گزارش مهر، چندین دهه است که دانشمندان ایده حیرت‌انگیز و جذاب استفاده از انرژی درون گرمایی زمین برای تولید مقادیر قابل توجه برق را دنبال کرده‌اند. در این میان ایسلند به عنوان یک نقطه استثنایی در دنیا به شمار می‌آید.

این کشور که به سرزمین آتشفشان‌ها شهرت دارد و بر اثر این نوع فعالیت‌ها به‌تدریج بر وسعت آن نیز افزوده می‌شود جمعیت اندکی دارد اما به عنوان بهشت منابع تجديدپذير انرژی در نظر گرفته می‌شود.

انبوهی از آتشفشان‌های فعال، باد همیشه در حال وزش و گرمای درون زمینی قابل توجه فاکتورهای جذابی برای دانشمندانی است که پروژه‌های مختلف تولید برق پاک و ارزان قیمت را طراحی می‌کنند.

بر اساس یکی از این پروژه‌ها که به شدت مورد توجه کارشناسان نیز قرار گرفته است، مقادیر هنگفتی برق تولید شده و از طریق کابل‌های مخصوص به بریتانیا انتقال داده می‌شود تا نیاز ده‌ها میلیون ساکن این منطقه شلوغ از جهان تأمین شود.

این پروژه ۶.۶ میلیارد دلاری ایسلند را به نقطه‌ای متمایز در دنیا برای سرمایه‌گذاری در تولید برق به روش‌های پاک و ارزان قیمت تبدیل می‌کند.

از آن گذشته بریتانیا نیز وابستگی به مراتب کم‌تری به سوخت‌های فسیلی خواهد داشت.

این پروژه بین ۷ تا ۱۰ سال تکمیل می‌شود و در آن زمان می‌توان آن را به عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های عظیم در تولید انرژی به روش‌های پاک به شمار آورد.

کد خبر 319635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha