همشهری آنلاین: رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت برای بی‌سوادان در دولت در سال گذشته مصوب شده است که درصورت تخصیص بودجه از ابتدای سال ۹۵ اجرا و بی‌سوادان از امتیازاتی محروم می‌شوند، گفت: محرومیت تمدید و صدور گواهینامه رانندگی و عدم صدور پروانه کسب برای کم‌سوادان و بی‌سوادان از این جمله است.

به گزارش ايسنا، علی باقرزاده در نشست خبری گفت: در آخرین سرشماری سال 90 در گروه سنی 10 تا 49 سال، 3 میلیون و 456 هزار و 181 بیسواد شناسایی شدند که معادل 7 درصد جمعیت 10 تا 49 سال کشور است.

وی ادامه داد: از این آمار 430 هزار نفر اتباع خارجی بودند که برای آنها برنامه‌ها و پروژه‌های جداگانه‌ای داریم.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در این سرشماری اطلاعات هویتی 390 هزار نفر پیدا نشده است، گفت: بنابراین دو میلیون و 600 هزار نفر باقی می‌ماند که 432 هزار نفر از آنها قبل از باسواد شدن از گروه سنی 10 تا 49 سال خارج شده‌اند. همچنین 23 هزار نفر فوت کرده‌اند و 79 هزار نفر آموزش ناپذیر بوده‌اند و 790 هزار نفر کم سواد شناسایی شده‌اند. یک میلیون و 50 هزار نفر آموزش سواد داده شد بنابراین در مجموع 866 هزار نفر باقی ماندند که برای آنها برنامه‌ریزی کردیم.

باقرزاده ادامه داد: دراین سرشماری‌ها وضعیت سواد 4 میلیون نفر نیز مشخص نیست و اطلاعات سواد آموزی آنها در جایی ثبت نشده است. همچنین 520 هزار نفر دارای سن بیش از 25 سال هستند که علی‌القاعده باید در سیستم آموزش وپروش، اطلاعات سوادآموزی آنها ثبت می‌شد اما این اتفاق نیفتاده است. اگر این آمار 520 هزار نفری را کم کنیم، می‌توان گفت اکنون 3 میلیون و 500 هزار نفر وجود دارد که مشخص نیست سواد دارند یا خیر و ما هم اجازه ثبت‌نام نمی‌دهیم زیرا اطلاعات سوادشان مشخص نیست.

کد خبر 319387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha