مراسم میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) در شهر بیت لحم در فلسطین پس از ۳‌ ماه التهاب و درگیری میان نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، پنجشنبه شب گذشته با آرامش اما با حضور تعداد اندک حاضران برگزار شد.

 سایه خشونت بر مراسم سالروز میلاد مسیح

مراسم سالروز ميلاد حضرت مسيح(ع) در بيت لحم در نزديكي بيت المقدس امسال تحت تدابير ويژه امنيتي برگزار شد كه خود عامل اصلي براي اجتناب بسياري از گردشگران خارجي براي سفر به زادگاه مسيح(ع) بوده است. اين مراسم هر ساله با حضور هزاران نفر از سراسر جهان در كليساي مهد در بيت لحم برگزار مي‌شود كه براساس برخي متون مذهبي، زادگاه عيسي مسيح(ع) به شمار مي‌رود.

امسال با ادامه خشونت‌هاي اسرائيلي‌ها عليه مردم فلسطين و همچنين ادامه تدابير شديد امنيتي از سوي رژيم صهيونيستي، مراسم سالانه كريسمس در بيت لحم با حضور تعداد كمي از مسيحيان از نقاط مختلف جهان برگزار شد. طبق گزارش خبرنگار روزنامه وال استريت از بيت لحم، هتل‌هاي اين شهر طي روزهاي اخير برخلاف سال‌هاي گذشته خالي از مسافر بوده است.

با وجود اعلام رژيم صهيونيستي براي فراهم آوردن امكان تردد مسيحيان فلسطيني به بيت لحم براي شركت در اين مراسم، همچنان محدوديت‌هاي گسترده براي تردد اعراب مسيحي در اين منطقه حاكم بود و نيروهاي امنيتي اين رژيم مانع حضور گسترده فلسطينيان مسيحي در مراسم شدند.

اين تدابير به دستور كابينه رژيم صهيونيستي و در پي گسترش درگيري‌ها از حدود 2‌ماه پيش اتخاذ شده است. رژيم صهيونيستي از 3‌ماه پيش موجي از خشونت عليه فلسطينيان را در كرانه باختري  رود اردن به راه انداخته كه تاكنون بيش از 130فلسطيني در جريان اين ناآرامي‌ها به شهادت رسيده‌اند.

فواد طوال، اسقف اعظم كليساي لاتين بيت‌المقدس، كه پنجشنبه شب مراسم مذهبي‌ ميلاد مسيح(ع) را اجرا كرد در سخناني خواستار پايان يافتن درگيري‌ها در سرزمين فلسطين شد. او همچنين از دو طرف خواست مذاكرات صلح را آغاز كنند. همزمان با سالروز ميلاد مسيح(ع)، بنزي گاپسون، رهبر يكي از احزاب راستگراي اسرائيلي، در سخناني جنجالي خواستار ممنوعيت دين مسيحيت در سرزمين‌هاي اشغالي و «اخراج» مسيحيان از اين مناطق شد.

پاپ فرانسيس، رهبر كاتوليك‌هاي جهان نيز در مراسم موعظه سالانه كريسمس در واتيكان ضمن انتقاد از رواج مصرف‌گرايي، لذت جويي، ثروت و زياده‌روي در جهان، از مسيحيان خواست سرمست تعلقات دنيوي نشوند.پاپ كه در بالكن كليساي پيتر مقدس، بزرگ‌ترين كليساي جهان‌ و در حضور بيش از 10هزار شركت‌كننده در اين مراسم سخنراني مي‌كرد، ضمن اشاره به متولد شدن مسيح(ع) در شرايط فقر، گفت:

«در جامعه‌اي كه اغلب سرمست مصرف گرايي، لذت‌جويي، ثروت، زياده‌روي و خودپرستي است، اين كودك ما را به هوشياري فرامي‌خواند‌.» طبق گزارش رسانه‌هاي اروپايي، مراسم كريسمس امسال در واتيكان متاثر از حمله‌هاي تروريستي در پاريس و وضعيت امنيتي در اروپا، در سايه تدابير شديد امنيتي برگزار شد. حضور نيروهاي پليس در نقاط مختلف واتيكان پر رنگ‌تر از هميشه بود و نيروهاي امنيتي با برپا كردن پست‌هاي متعدد ايست و بازرسي سعي در برقراري امنيت در اين شهر داشتند.

کد خبر 319290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha