چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش درباره امکان ورود مخفیانه هواپیماهای بیگانه به کشورمان گفت: چینش رادارها و پدافند هوایی کشور نوع خاصی است به‌طوری‌که ضمن بالا‌بردن بنیه دفاعی کشور، اکثر نقاط کور نیز پوشیده شده

و تمام اشیاء پرنده از سطح زمین تا ارتفاع بسیار بالا در کنترل ماست، همچنین طرح‌های پدافند هوایی ما از تنوع و تاکتیک‌های خاصی برخوردار است که ما را در شرایط ممتازی قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، امیر خلبان محمد علوی همچنین با تأکید بر عدم توانایی رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به ایران اعلام کرد: ما نیز طرحی را تهیه کرده‌ایم که در صورت حماقت احتمالی این رژیم، بمب افکن‌های ایران بتوانند حمله متقابلی را به خاک اسرائیل انجام دهند.
علوی درباره عملیات روانی رژیم صهیونیستی درخصوص حمله هوایی به ایران تأکید کرد: اینکه اسرائیل سخن از حمله هوایی می‌کند تنها یک جنگ روانی است چون ما قدرت هوایی این رژیم برای حمله به ایران را رد می‌کنیم و اسرائیل موجودی نیست که بخواهد تهدید جدی برای ایران به وجود آورد چون توان واقعی ندارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه برد موشک‌های ما تمام خاک این رژیم را در برمی‌گیرد، می‌توانیم با هواپیماهای شکاری خود به خاک آنها حمله کنیم و پاسخ حمله احتمالی آنها - هرچند خیلی بعید است- را با حمله هوایی به خاک آنها بدهیم.

علوی افزود: چنین طرحی فقط یک تهدید توخالی نیست و ما هر کاری را با برنامه‌ریزی صحیح و ایجاد آمادگی‌های لازم انجام می‌دهیم لذا اسرائیل هرنوع حماقتی را از سر خود بیرون کند.

معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: اسرائیل می‌داند که چه ضربه‌ای از موشک‌ها و هواپیماهای ما خواهد خورد. البته طرح‌های کشور قابلیت‌ افشا و بیان شدن ندارند ولی بدانند که تحقق عملیاتی آن در صورت نیاز حتمی است.

علوی در پاسخ به یکی دیگر از ادعاهای دشمنان مبنی بر حمله برق آسا و کوتاه مدت به اهداف مشخص در ایران بدون آنکه حتی نیروی هوایی کشورمان از آن مطلع شود، گفت: ما آمادگی مقابله با طرح‌های مختلف را کسب کرده‌ایم و نمی‌گذاریم جنگنده‌های آنها به‌همین راحتی که تبلیغ می‌کنند، بتوانند چنین کاری را انجام دهند و مطمئن باشید قطعا به‌طور میانگین 30 درصد توان حمله‌ای آنها از خاک کشور خارج نشده و منهدم می‌شود.

مأموریت‌های پدافندی

این مقام عالی‌رتبه نیروی هوایی ارتش در تشریح آمادگی نیروی هوایی ارتش گفت: تمام مرزها به صورت 24 ساعته توسط رادارها و دستگاه‌های الکترونیک ما کنترل می‌شود و نیروهای بیگانه نیز با توجه به دستگاه‌های خود، این موضوع را شاهد هستند. همچنین در طول شبانه روز هر نوع فعالیت آنها و احیانا بی‌توجهی به مرزهای هوایی را مطلع شده و درصورت لزوم به سرعت امکان پاسخ به آن‌را داریم.

وی اضافه کرد: پدافند هوایی کشور مأموریت دارد ابتدا ضمن ره‌گیری و در صورت نیاز درگیری در ظرف حداقل زمان ممکن، هر نوع هدف را در کوتاه‌ترین فرصت شناسایی کرده و هواپیماهای شکاری ما نیز در تمام ساعات در اختیار مراکز راداری هستند.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش درباره تبلیغات دشمنان مبنی بر عدم امکان مقابله ایران با موشک‌های موسوم به کروز آنها گفت: یکی از موضوعاتی که این دشمنان روی آن تبلیغات بسیاری می‌کنند، موشک‌های کروز است که در این خصوص نیز آمادگی لازم را با بررسی نحوه عملکرد و حجم شلیک آن، احراز کرده‌ایم و اکنون سامانه‌های لازم برای مقابله با آنها در اختیار ماست و دشمنان ملت ایران در هر حجمی با موشک‌ها و جنگنده‌های خود حمله کنند، فرزندان ارتشی ملت آمادگی پاسخ را دارند.

بومی‌سازی توانایی‌ها

علوی با بیان اینکه متخصصان دفاعی کشورمان با تلفیق کردن سامانه‌های غربی و شرقی، اکنون به‌عنوان مثال موشک‌های شرقی را روی تجهیزات غربی و بالعکس نصب کرده‌اند، بومی سازی بسیاری از سامانه‌های مورد نیاز را از جمله دیگر دستاوردهای صنایع دفاعی دانست و افزود: موضوعات دیگری مثل اورهال هواپیماهای شکاری و دیگر هواپیماها نیز با تلاش متخصصان داخلی و بدون کمک‌های خارجی انجام می‌شود که در جای خود موفقیت بزرگی است.

به گفته معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش، برخی تمرین‌ها و عملیات‌های پیچیده همچون بمباران شبانه و تیر اندازی هوا به هوا که بعد از خروج مستشاران خارجی از ایران، مدتی تعطیل شده بود، با خلاقیت مربیان و خلبانان ایرانی دوباره و با توجه به توانمندی‌های بومی به صورت مداوم انجام می‌شود.

کد خبر 31927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز