چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

ندا انتظامی: به‌دلیل بازگشایی مدارس، ساعات اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان از 14 مهر ماه به 10 صبح تغییر یافت.

اجرای اول جشنواره کودک و تئاتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با میلاد حضرت فاطمه س شروع شد.

اما حالا و از آغاز ماه رمضان، تمام نمایش‌های نخستین رپرتوارقبل از فطار اجرا می‌شوند، که این برنامه تا هفته دیگر نیز ادامه دارد. اما به‌دلیل همزمانی با شب‌های قدر در مراسم سوگواری در این ایام، تمام اجراها هفتم تا چهاردهم مهر ماه تعطیل می‌شوند و پس از این ایام در ساعت 10 صبح به روی صحنه خواهند رفت.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره بازتاب اجرای اول این رپرتوار می‌گوید: با این‌که تابستان بود و تبلیغات کم و دیر صورت گرفت ولی تعداد مخاطبان نمایش خوب بود، خصوصا تعامل مناسبی با کارگردان‌ها داشتند، توانستند مخاطبان زیادی جذب کنند.

همچنین فرهنگسراهایی که برای مردم به‌عنوان محلی برای اجرای تئاتر شناخته شده‌اند هم در جذب مخاطب موفق عمل کردند.

علی اکبر قاضی نظام درباره حذف 2 فرهنگسرا از جدول برنامه و جایگزینی باغ موزه هنر نیز معتقد است: با این‌‌که برای اجرای نمایش با فرهنگسرا هماهنگ شده بود اما به‌دلیل این‌که این فرهنگسرا نمایش فیلم داشتند به‌ناچار این کار صورت گرفت، با این حال نمایش‌هایی که در باغ‌موزه هنر اجرا شد به‌خوبی توانست مخاطبان زیادی جذب کند.

وی درباره مرحله جدید اجرای این نمایش‌ها می‌گوید: به علت این‌که در مهر ماه مدارس باز می‌شود و مخاطب این نمایش هم کودکان و نوجوانان هستند، ساعتی انتخاب شده است که مدارس بتوانند از نمایش فرهنگسراها بهره‌ببرند.

به این ترتیب با تغییر ساعت اجرا، هم‌زمانی نمایش فیلم و اجرای نمایش در فرهنگسراها نیز دیگر وجود نخواهد داشت و درنتیجه 10 فرهنگسرا می‌توانند نمایش‌های کودک و نوجوان اجرا کنند. البته قرار نیست که این تعداد ثابت بماند.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی  هنری شهرداری تهران می‌گوید: اگر فرهنگسرایی تقاضای اجرای نمایش داشته باشد می‌توانیم برایش برنامه‌ریزی کنیم تا نمایش‌هایی که در تالار هنر اجرا شده است و موفق هم بوده‌اند، در این فرهنگسراها اجرا داشته باشند.

تبلیغات بیشتر، پوشش خبری، چاپ کاتالوگ و بروشور نمایش‌ها ازجمله اقدامات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای جلب مخاطب بیشتر در مرحله جدید است.

قاضی‌نظام در این‌باره می‌گوید: معمولا اطلاع‌رسانی برای دیدن نمایش‌ها از طریق تبلیغات جداگانه در هر فرهنگسرا صورت می‌گیرد. این موضوع هم به این دلیل است که هر فرهنگسرا در حوزه جغرافیایی پوشش خود می‌تواند به مدارس اطلاع دهد.

اما ما درصدد هستیم که اطلاعات نمایش‌ها و داستان آن‌را یک‌جا در اختیار مدارس قرار بدهیم تا مدارس بتوانند نمایش‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان را انتخاب کنند.

از دیگر فعالیت‌های این سازمان به‌مناسبت بازگشایی مدارس « ارابه نمایش» است که سال گذشته از نیمه شعبان تا میلاد امام حسن‌ع اجرا شد و امسال مدارس می‌توانند با هماهنگی اجرای ارابه نمایش را در حیاط مدرسه خود تجربه کنند.

گفتنی است که بلیت این نمایش‌ها به‌صورت گروهی برای مدارس نیم‌بها خواهد بود.

کد خبر 31918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز