چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

توزیع و فروش برنج‌های آلوده و تاریخ مصرف گذشته بین مردم، واکنش وزیرجهادکشاورزی، مجلس و شرکت بازرگانی دولتی را به‌دنبال داشته است.

علي ايرانپور عضو كميسيون كشاورزي مجلس درحالي از كشيده‌شدن پرونده توزيع برنج‌هاي فاسد به مجلس و تذكر به دولت و وزارتخانه‌هاي جهادكشاورزي و بهداشت و درمان خبر داده بود كه ديروز وزير جهادكشاورزي جلوگيري از فساد كالاهاي ذخيره‌سازي‌ شده را وظيفه شركت بازرگاني دولتي قلمداد و اعلام كرد كه مديريت كالاهاي ذخيره شده يكي‌از فعاليت‌هاي مهم اين شركت است وبايد فروش و جايگزين كردن كالاهاي استراتژيك ذخيره شده براي نياز مصرفي مردم با برنامه‌ريزي دقيق انجام تا جلوي فساد كالاهاي ذخيره‌سازي‌ گرفته شود.

محمود حجتي افزود: اين موضوع با فروش بموقع، خارج كردن كالاها از انبارها و جايگزيني كالاهاي جديد عملياتي مي‌شود. همچنين خريد كالاهاي اساسي توسط شركت بازرگاني دولتي ايران بايد در بهترين زمان يعني با كمترين هزينه، قيمت تمام‌شده، رعايت صرفه و صلاح كشور انجام و اصول محاسبه سود و زيان رياضي انجام شود.

اين در حالي است كه معاون وزير جهادكشاورزي و مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران نيز برخي خبرها در مورد عرضه برنج‌هاي دولتي تاريخ مصرف گذشته در بازار مصرف را تكذيب و اعلام كرد كه برنج عرضه شده به بازار سالم است و تا پايان امسال مهلت مصرف دارد.علي قنبري افزود: همه ساله شركت بازرگاني دولتي ايران برنج جديد خريداري شده را جايگزين برنج ذخيرسازي شده سال گذشته كرده و برنج‌هاي كهنه كه هنوز تاريخ مصرف دارند، روانه بازار مي‌شود.

کد خبر 319175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha