همشهری آنلاین: محسن اسماعیلی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: رکن اصلی این نظام ولایت فقیه است که کارآمدی آن در فراز و نشیب چند دهه اخیر برای همه ناظران منصف ایران و جهان به اثبات رسیده است.

مصاحبه مطبوعاتی دکتر محسن اسماعیلی

به گزارش ايرنا، دكتر محسن اسماعيلي عضو حقوقدان شورای نگهبان روز چهارشنبه پس از نام‌نویسی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در جمع خبرنگاران افزود: نظام جموری اسلامی ثمره قرن‌ها تلاش ایرانیان برای استقرار یک نظام سیاسی مبتنی بر اسلام و آرای عمومی و بسترساز عدالت و آزادی است.

اسماعیلی ادامه داد: جایگاه و اهمیت خبرگان رهبری هم در ارتباط تنگاتنگی که با این رکن اساسی نظام دارد، آشکار می‌شود.

وی اضافه کرد: مجلس خبرگان، لنگر ثبات نظام و نکته امید و اعتماد مردم و کارکرد آن مظهر یگانگی جمهوریت و اسلامیت است و به همین دلیل اعضای خبرگان رهبری باید پایبندی خود را به دیانت و عقلانیت در عمل به اثبات رسانده و نشان داده باشند که جز به منافع ملی و تکالیف دینی نمی‌اندیشند.

عضو شورای نگهبان افزود: خبرگان می‌توانند با حفظ اصول و پافشاری بر معیارها، قدرت تعامل و گفت‌وگو با طیف‌های مختلف مردم و نخبگان را داشته باشند و به عنوان پیام‌آوری امین و صادق تمام توان خود را صرف صیانت از ولایت فقیه، رکن اصلی و عمود خیمه نظام و تعالی کشور و سعادت ملت کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: به همان اندازه که انفعال در برابر دشمنان و بدخواهان زشت و ممنوع است، انشراح صدر در برخورد با دوستان و خودی‌ها ضروری است. نباید مرز بین انشراح صدر با خودی‌ها و صلابت در برابر غیرخودی‌ها را فراموش کرد.

وی اضافه کرد: مجلس خبرگان رهبری می‌تواند مفیدتر و موثرتر از گذشته هم در خدمت نظام باشد و من به عنوان کسی که خود را مدیون و وفادار همیشگی نظام اسلامی می‌داند با پیشنهاد دوستان اقدام به ثبت‌نام برای داوطلبی مجلس خبرگان رهبری از تهران کردم.

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر محسن اسماعیلی، دانشیار دانشگاه تهران و عضو حقوقدان شورای نگهبان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

به گزارش همشهري آنلاين، محسن اسماعیلی علاوه بر عضویت در شورای نگهبان، در حال حاضر ریاست هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مقررات را نیز بر عهده دارد.

این داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، دروس دوره سطح را در محضر استادانی نظیر حضرات آیات محمد امامی کاشانی، سید محمد موسوی بجنوردی، سید حسن مرعشی شوشتری، سید مصطفی محقق داماد و سید جعفر کریمی گذرانده است. ایشان بیشترین بهره در مقطع دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام خامنه‌ای و تهرانی برده است.

اسماعیلی از برجسته‌ترین شاگردان مورد اعتماد زنده‌یاد آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی بوده و طبق وصیت ایشان مسئولیت علمی تنظیم و نشر آثار معظم له را برعهده دارد.

وی علاوه بر دو دهه تدریس در دانشگاه‌های تربیت مدرس، تهران، عالی دفاع ملی، شاهد، شهید مطهری و امام صادق، تا کنون انتشار 25 جلد کتاب، بیش از 70 مقاله و طرح تحقیقاتی و سخنرانی‌های متعددی در همایش‌های علمی داخل و خارج از کشور و راهنمایی یا مشاوره حدود 100 پایان‌نامه و رساله دکتری را در کارنامه علمی و تحقیقاتی خود به ثبت رسانده است.

اسماعیلی در سال 1380 با رأی مجلس به عنوان جوان‌ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان برگزیده شد. این استاد حوزه و دانشگاه در سال 1392 نیز با رکوردی بی‌سابقه با رأی 91 درصدی نمایندگان مردم در خانه ملت، برای بار سوم به عضویت این شورا انتخاب شد.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری علاوه بر اخذ گواهی اجتهاد، پس از کسب موفقیت در آزمون فقاهت سال 1385 نیز نخستین مجتهد جوان و غیر معممی بود که برای رقابت در انتخابات مجلس خبرگان مورد تأیید قرار گرفت.

حضور فعال در رسانه‌ها و کتاب‌ها و مقالات متعدد دکتر اسماعیلی در حوزه حقوق ارتباطات، همچنین وی را به چهره‌ای آشنا برای اصحاب خبر تبدیل کرده است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 319158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha