چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح "هر مدرسه یک نهالستان" دانش‌آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از عرصه‌های جنگلی محافظت می‌کنند.

هر مدرسه یک نهالستان

به گزارش ايرنا، محمد درویش روز چهارشنبه گفت: این طرح با هدف استفاده از پتانسیل موجود در مدارس برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی اجرا می‌شود.

وی درباره اجرای این طرح توضیح داد: در تلاش هستیم طرح "هر مدرسه یک نهالستان" برای حفاظت از رویشگاه‌های هیرکانی، زاگرس و ارسباران اجرا شود که بر اساس آن برای هر مدرسه در نزدیکی این رویشگاه‌های جنگلی محدوده‌ای برای کاشت نهال یا بذر در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: هر دانش‌آموز اقدام به کاشت یک نهال یا یک بذر می‌کند که وظیفه نگه‌داری و حفاظت از آن بر عهده همان دانش‌آموز و اولیا آنها خواهد بود و آن درخت به نام همان دانش‌آموز شناسنامه‌دار می‌شود.

درویش گفت: هزینه تهیه نهال، بذر و نگه‌داری درخت‌ها بر عهده سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری است و دانش‌آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از آن نهال مراقبت می‌کنند.

وی افزود: در تلاش هستیم این طرح دی ماه و به احتمال زیاد از استان چهارمحال و بختیاری آغاز و به مرور به تمام استان‌ها تسری داده شود.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 12 میلیون دانش‌آموزی که در کشور وجود دارد پتانسیل بسیار خوبی برای اجرای این طرح است و نه تنها خسارات جنگلی ناشی از جاده‌سازی، توسعه زمین‌های کشاورزی و تخریب جنگل‌ها جبران می‌شود بلکه در چند سال آینده شاهد افزایش رویشگاه‌های جنگلی در کشور خواهیم بود.

کد خبر 319126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha