همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تأسف می‌خورم که بودجه‌ای که به منشور توسعه فرهنگ قرآنی تخصیص یافته بود تا کنون با گذشته ۹ ماه از سال هنوز یک تومان اختصاص داده نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در حاشیه برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ناکافی تخصیص بودجه به فعالیت‌های قرآنی، گفت: اهمیت سرمایه‌گذاری در هیچ عرصه‌ای برای فرهنگ‌سازی به اندازه قرآن نیست، چون فرهنگی به جز فرهنگ قرآنی نداریم.

وی لزوم تخصیص اعتبار برابر به فعالیت‌های قرآنی در مقابل سایر حوزه‌های هنری، ورزشی و عمرانی، خاطرنشان کرد: چرا همیشه قرآن باید مظلوم باشد، در حالی که در یک نظام اسلامی به جای اینکه در صدر قرار بگیرد، در خط آخر تخصیص بودجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، کمک به سلامت جامعه را مهمترین پیامد توجه به فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: برخی‌ فکر می‌کنند که تخصیص اعتبار به قرآن به قشر خاصی تعلق می‌گیرد.

شرفخانی بیان داشت: توسعه اقتصادی بدون توسعه فرهنگی امکان ندارد و توسعه فرهنگی نیز در گرو توسعه قرآنی است که این امر در تمام جوامع ثابت شده است.

کد خبر 319033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha