همشهری آنلاین: رسول خدا (ص) می‌فرماید: «مزد ما مودت ذی‌القربی است»؛ بنابراین همواره باید ذی‌القربی و فرزندی از رسول خدا (ص) باشد تا ما بتوانیم مزد ایشان را به او بدهیم و این موضوع نیز امامت حضرت مهدی (عج) را اثبات می‌کند.

پیامبر (ص)

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم محفل انس با قرآن کریم و تجدید بیعت طلاب حوزه‌های علمیه با امام زمان (عج) که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به حقانیت و اثبات وجود امام عصر (عج) عنوان کرد: خداوند در آیه 101 سوره آل عمران می‌فرماید: «چگونه کافر می‌شوید، با اینکه آیات خدا بر شما خوانده می‌شود و پیامبر او در میان شماست»؛ این آیه نشان می‌دهد که اگر در طول تاریخ فردی همانند پیامبر اسلام (ص) نباشد، کافر شدن همه مسلمانان جایز است و این آیه حقانیت و اصل وجود حضرت مهدی (عج) را اثبات می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: آیه 101 سوره آل عمران ثابت می‌کند که در طول تاریخ، همواره باید فردی همانند پیامبر اسلام (ص) باشد تا مسلمانان به قرآن و آن فرد تمسک پیدا کنند و این، دلیل محکمی بر امامت امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به آیه چهارم سوره قدر خاطرنشان کرد: این آیه نشان می‌دهد که شب قدر در هر سال وجود دارد، بنابراین بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) در طول تاریخ باید جانشینی باشد که مشابه آن حضرت باشد تا «تنزل‌الملائکه» جاری شود.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام (ص) به گردن همه ما حق دارد، تصریح کرد: رسول خدا (ص) می‌فرماید: «مزد ما مودت ذی‌القربی است»؛ بنابراین همواره باید ذی‌القربی و فرزندی از رسول خدا (ص) باشد تا ما بتوانیم مزد ایشان را به او بدهیم و این موضوع نیز امامت حضرت مهدی (عج) را اثبات می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: شیعه و سنی در کتب خود نقل کرده‌اند که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری اهل بیتم را»؛ این حدیث نشان می‌دهد که تا مادامی که قرآن کریم است، باید اهل بیت (علیهم‌السلام) هم باشد و اگر حضرت مهدی (عج) نباشد، بین قرآن و عترت جدایی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: اگر امام زمان (عج) نباشد، بسیاری از وعده‌های خداوند در قرآن کریم محقق نمی‌شود، از جمله خداوند سه بار در قرآن کریم می‌فرماید: «لیظهر علی الدین کله»؛ خداوند در قرآن کریم تصریح می‌کند که اسلام، کره زمین را فرا خواهد گرفت در حالی که اگر حضرت مهدی (عج) و نهضت جهانی آن حضرت نباشد، این قول خداوند عملی نمی‌شود.

وی با اشاره به آیات «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» (انبیاء 105) و «قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللّهِ وَاصْبِرُواْ إِنَّ الأَرْضَ لِلّهِ یُورِثُهَا مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ» (الاعراف 128)، گفت: در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که تنها با وجود حضرت مهدی (عج) محقق می‌شود و بدون وجود آن حضرت عملی نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: انتظار امام زمان (عج) به این معنا نیست که ما صبر کنیم که آن حضرت بیاید، این بدان معناست که ما در زمستان منتظر هوای گرم باشیم ولی در پی فراهم کردن وسایل گرمایشی نباشیم؛ انتظار به معنای بیکار نشستن نیست، بلکه انتظار به معنای حرکت و آماده‌سازی زمینه‌های ظهور است.

وی با اشاره به ایام امامت امام عصر (عج) در روز نهم ربیع‌الاول و پاسخ به چند شبهه مهدویت، بیان کرد: یکی از شبهات در خصوص امام زمان (عج) این است که چگونه یک کودک پنج ساله می‌تواند امام باشد؛ انسان با پیشرفت تکنولوژی توانسته است اطلاعات حجیم یک رایانه را به فلش انتقال دهد، بنابراین خداوند نیز می‌تواند علم امام حسن عسکری (ع) را به کودک پنج ساله انتقال دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: برخی دانش‌آموزان از جوان بودن امام زمان (ع) پس از هزار سال متعجب می‌شوند، در بدن یک فرد موی سر به مرور زمان سفید می‌شود، اما موی مژه و ابرو پس از سالیان دراز همچنان مشکی می‌ماند و تغییری نمی‌کند و این یکی از آفرینش‌های خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به داستان عزیر پیامبر (ع)، عنوان کرد: خداوند پس از صد سال عزیر نبی (ع) را زنده کرد در حالی که غذا و نوشیدنی او پس از صد سال سالم بود؛ امروز امام زمان (ع)، 15 برابر عمر طبیعی یک فرد عمر کرده است، در حالی که خداوند، غذا و نوشیدنی عزیر نبی (ع) را به مدت 5200 برابر زمان طبیعی، سالم نگه داشت.

وی یادآور شد: برخی افراد تصور می‌کنند که همه افراد باید به یکدیگر ظلم کنند تا امام زمان (عج) ظهور کند؛ این بدان معناست که دنیا پر از ظالم شود، در حالی که در روایت آمده است که « دنیا پر از ظلم می‌شود»، بین ظلم و ظالم تفاوت زیادی است؛ یعنی یک نفر و یا یک گروه ممکن است باعث ظلم فراوان در جامعه و جهان شوند نیازی نیست که همه افراد دنیا ظالم باشند و این، نکته بسیار مهمی است.

کد خبر 318882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha