همشهری آنلاین: وزیر کشور تونس از برقراری حالت آماده باش کامل در این کشور در آستانه فرا رسیدن ولادت رسول اکرم (ص) و سال نو میلادی خبر داد.

 در آستانه سال نو مسیحی؛ تونس به حالت آماده باش کامل در می آید تهران-ایرنا- وزیر کشور تونس از برقرار

به گزارش خبرگزاری آلمان، تونس در پی هشدارهای مقام های غربی در خصوص احتمال حملات جدید تروریستی در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی، به حالت آماده باش کامل در می آید.

ناجم الغرسلی وزیر کشور تونس در اظهاراتی اعلام کرد که دستگاه های امنیتی این کشور از نیمه شب دوشنبه به منظور مقابله با هر گونه حمله احتمالی تروریستی به حالت آماده باش کامل در می آید.

وزیر کشور تونس همچنین گفت: نیروهای امنیتی و نظامی این کشور به منظور تامین امنیت شهروندان و برگزاری جشن های ولادت رسول اکرم (ص) و سال نو میلادی در بهترین شرایط، به حالت آماده باش در می آیند.

این در حالی است که آمریکا و انگلیس شامگاه روز شنبه به اتباع خود در تونس نسبت به خطرات تروریستی همزمان با فرا رسیدن سال نو میلادی هشدار دادند.

وزارت خارجه انگلیس با اعلام اینکه احتمال وقوع حمله جدید تروریستی در تونس همچنان وجود دارد، افزود: نیروهای امنیتی در پایتخت تونس و سایر مناطق به حالت آماده باش در می آیند.

وزارت خارجه انگلیس از شهروندان مقیم خود در تونس خواست که جانب احتیاط را رعایت کرده و از رفت و آمد در اماکن شلوغ اجتناب کنند.

آمریکا نیز به اتباعش در تونس نسبت به احتمال حملات انتحاری به مرکز تجاری منطقه الراقیه تونس هشدار داد.

تروریست ها در سال جاری در تونس اقدام به سه حمله خونین کردند که اولین حمله هدف قرار دادن گردشگران در موزه باردو در تونس و دومین آن حمله به گردشگران در مجتمع سوسه در ماه اکتبر و حمله سوم هم به نیروهای گارد ریاست جمهوری در نوامبر گذشته بود.

تروریست های داعش که بر مناطقی از عراق و سوریه مسلط شده اند، مسئولیت حملات مذکور را به عهده گرفته و تهدید به حملات بیشتر کرده اند.

کد خبر 318732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha