همشهری آنلاین: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل جزئیات مربوط به قاچاق حجم قابل توجهی از نفت روسیه و عراق توسط داعش به ترکیه را رو کرد.

فارس به نقل از تاس نوشت: ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روزانه یک و نیم میلیون دلار نفت به طور آشکار توسط داعش قاچاق می‌شود که حجم قابل توجهی از این منابع به ترکیه می‌رود.

بر اساس گزارش روسیه، قاچاق نفت سوریه و عراق توسط واسطه‌هایی در ترکیه انجام می‌شود.

این نفت از طریق کامیون‌های نفت‌کش به ترکیه منتقل شده و این کامیون ها به طور آزادانه بین مرزهای سوریه و ترکیه در حرکت هستند.

این نماینده روسیه در یکی از نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که نفت داعش از طریق هزاران کامیون نفت‌کش از مرزهای کارکامیس، آکاکل و دیگر نقاط مرزی بین ترکیه و عراق و روسیه منتقل می‌شود.

بر اساس این گزارش تعداد زیادی از شرکت‌های ترک نظیر شرکت سری در شهر کنیا و شرکت سام اتوموتیو در شهر آنتاکیای ترکیه در قاچاق نفت داعش دست دارند.

بنا به گفته این مقام روسی حملات هوایی جنگنده‌های روسیه توانسته است حجم قابل توجهی از قاچاق نفت سوریه را توسط داعش کاهش دهد اما داعش به صادرات دیگر منابع طبیعی، محصولات کشاورزی و محصولات صنعتی روی آورده و از این طریق سالانه 700 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

کد خبر 318620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha