همشهری آنلاین: معاون وزیربهداشت گفت: وضعیت هوای تهران اگرچه به مرحله بحران نرسیده است اما همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد و چنانچه سه شنبه ۲۴ آذر بارندگی نداشته باشیم وضعیت آلودگی هوای تهران شدیدترهم خواهد شد .

pollution

به گزارش همشهري آنلاين، دكترعلي اكبر سياري، آلاينده‌ هاي عمده هوا را شامل مونواكسيدكربن ، دي اكسيدنيتروژن، دي اكسيدگوگرد، ازون و ذرات معلق اعلام كرد و گفت: هر يك از اين آلاينده‌ها ، با توجه به خصوصيات و تركيبات آن اثر مخربي بر سلامت انسان دارد.

معاون وزير بهداشت در عين حال اظهارداشت: آلاينده مسئول آلودگي هواي تهران، ذرات معلق با قطر 2/5ميكروگرم است.

او حجم زياد خودرو ، فرسودگي خودروها، سوخت‌هاي خانگي و كارخانجات را برخي از دلايل آلودگي هواي تهران دانست و در عين حال از مردم خواست در چنين شرايطي فعاليت خارج از منزل را تا حد امكان كاهش دهند.

سياري در پاسخ به سوال خبرنگار همشهري آنلاين در باره تعطيلي مدارس و ادارات هم گفت: اعلام تعطيلي دست ما نيست و برعهده شورايي در وزارت كشوراست .

درعين حال رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم از بيماران قلبي ريوي و تنفسي، سالمندان و كودكان خواست تا حد امكان از منزل خارج نشوند.

دكتر خسرو صادق نيت افزود: هرگونه فعالیت بدنی خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب و طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند که باعث افزایش ریتم دم و بازدم شده و یا ضربان قلب را شدت می‌بخشد به‌عنوان فعالیت‌های بدنی سنگین تلقی شده که در شرایط آلودگی هوا برای تمام افراد ممنوعیت و محدودیت ایجاد مي‌كند، انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای آزاد ، پیاده روی و کارهای خدماتی و عمرانی از این دست می‌باشند.

او افزود: در شرایطی که افراد به جهت شغلشان موظف هستند در محیط آزاد شهری حضور یابند و زمان حضورشان حداقل 8 ساعت در روز می‌‌باشد، توصیه می‌شود از تجهیزات حفاظتی نظیر ماسک های تنفسی استاندارد FFP1 , FFP2 استفاده كنند.
صادق نيت گفت: این ماسک‌ها،حفاظت کامل در برابر آلایندگی ایجاد نمي‌كند و تنها در صورت اجبار برای حضور در فضای آزاد توصیه می‌شوند.

کد خبر 318086

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha