مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به بازار سیاه ماسک در پی شایعات روزهای اخیر درباره بیماری آنفلوآنزا واکنش نشان داد و گفت: با افرادی که بازار سیاه برای ماسک ایجاد کرده یا می‌کنند برخورد جدی خواهد شد.

ماسک

به گزارش ايسنا، مهندس سیدحسین صفوی با بیان اینکه ماسک به اندازه کافی در کشور وجود دارد و هیچ کمبودی هم در این زمینه نیست، گفت: با افرادی که بازار سیاه برای ماسک ایجاد کرده یا می‌کنند برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شایعاتی که این روزها در زمینه بیماری آنفلوآنزا در جامعه شیوع داشته است، متاسفانه عده‌ای سودجو از این فرصت استفاده می‌کنند و تبلیغاتی نابجا انجام می‌دهند. مردم نباید به این تبلیغات توجه کنند؛ چرا که از طرف عده‌ای سودجو ایجاد شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، صفوی اظهار داشت: این روزها برای ماسک‌ها قیمت‌های مختلف شایع شده است که باید بگوییم قیمت ماسک‌ها با توجه به نوع آن بین 100 تا 3000 تومان است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از ماسک برای همه لازم نیست و فقط برای افرادی که در معرض ابتلا هستند، می‌تواند مفید باشد و مهم برای افراد این است که به بهداشت فردی و توصیه‌های ارایه شده، عمل کنند تا از ابتلا به آنفلوانزا جلوگیری شود. رعایت نکاتی مانند شست‌وشوی دستها، دست ندادن به افراد مبتلا و رعایت آداب تنفسی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 318008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha