یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

به‌دنبال سقوط تاکسی پژو به داخل دریاچه سد کرج، ۳ عضو یک خانواده جانشان را از دست دادند.

حوادث

هر چند اجساد 2 قرباني در همان ساعات اوليه جست‌وجو پيدا شد اما جسد سومين قرباني كه پسربچه‌اي حدودا 13ساله است عصر ديروز از آب بيرون كشيده شد. اين حادثه بعدازظهر شنبه رخ داد. حدود ساعت 16:30بود كه همزمان با يكطرفه شدن جاده چالوس به سمت تهران، برخي از راننده‌ها پايشان را روي پدال گاز گذاشتند تا هرچه زودتر به مقصد برسند. در اين ميان اعضاي خانواده‌اي 4نفره كه به همراه اقوام خود براي تعطيلات به شمال كشور رفته بودند نيز در راه بازگشت به خانه بودند. پدر خانواده كه پشت فرمان نشسته بود با سرعت زياد در حال رانندگي بود تا اينكه حوالي درياچه سد كرج، كنترل خودرو از دستش خارج شد و تاكسي سبز رنگ پس از برخورد با كوه به داخل درياچه سقوط كرد.

سروان صادقي، رئيس‌كلانتري جاده چالوس كه در عمليات نجات سرنشينان اين خودرو حضور داشت در گفت‌وگو با همشهري گفت: به غيراز زوج جوان، 2پسربچه خانواده نيز داخل ماشين بودند كه هنگام سقوط به داخل درياچه، يكي از آنها كه حدودا 11ساله است به بيرون از ماشين پرت شد و خوشبختانه به داخل درياچه سقوط نكرد و زنده ماند. وي ادامه داد: با اين حال 3سرنشين ديگر به همراه خودرو پس از سقوط به درياچه غرق شدند و هرگز نتوانستند خود را نجات دهند.

از همان زمان تيم‌هاي امدادي پليس، هلال احمر و ارتش وارد ماجرا شدند تا اجساد 3قرباني حادثه را از داخل درياچه خارج كنند. ستواندوم جمشيد مهرنور، يكي از غواصان ارتش كه در عمليات جست‌وجو حضور داشت به همشهري گفت:دقايقي پس از سقوط خودرو به درياچه، ماموريت پيدا كرديم براي عمليات غواصي راهي درياچه سد كرج شويم. از آنجا كه هوا تاريك شده بود، عمليات جست‌وجو به جايي نرسيد و صبح روز بعد و همزمان با روشن شدن هوا، عمليات ادامه يافت.

ما در عمق 20متري درياچه بايد به‌دنبال قربانيان مي‌گشتيم و اين در حالي بود كه سرماي شديد آب و تاريكي مطلق، عمليات جست‌‌وجو را با مشكل روبه‌رو كرده بود. با اين حال در ابتدا توانستيم خودروي حادثه ديده را پيدا كنيم و با بيرون كشيدن آن از داخل آب، اجساد 2نفر از قربانيان كه پدر و مادر خانواده بودند پيدا شد. با پيدا شدن اجساد 2قرباني حادثه، جست‌وجو براي يافتن سومين جسد ادامه يافت.

احتمال مي‌رفت كه جسد سومين قرباني كه پسربچه‌اي حدودا 13ساله بود، هنگام بيرون كشيدن ماشين، از داخل آن خارج شده و به قسمت‌هاي عميق درياچه رفته باشد. به همين دليل 3غواص سپاه و ارتش به همراه 3غواص محلي به جست‌وجويشان ادامه دادند اما تا ساعت‌ها بعد موفق به پيدا كردن سومين قرباني نشدند. به گفته جمشيد مهرنور، سرماي هوا به حدي بود كه هر غواص بيشتر از يك ساعت نمي‌توانست داخل آب بماند. ما به‌دليل اينكه اعماق درياچه كاملا تاريك بود، عمليات جست‌وجو را به‌صورت لمسي انجام مي‌داديم و محدوده‌اي به شعاع بيشتر از 8متر از محل سقوط خودرو را جست‌وجو كرديم تا اينكه در نهايت عصر ديروز موفق شديم جسد پسربچه را هم پيدا كرده و از داخل درياچه بيرون بكشيم.

اجساد قربانيان اين حادثه در حالي توسط غواصان پيدا شد كه سروان صادقي، رئيس‌كلانتري جاده چالوس به راننده‌ها توصيه مي‌كند: در روزهاي تعطيل با توجه به اينكه در جاده چالوس محدوديت سرعت تا 65كيلومتر بر ساعت وجود دارد و از طرفي راننده‌ها پس از گذراندن تعطيلات تا حدودي خسته هستند، هرگونه بي‌احتياطي مي‌تواند حادثه‌اي تلخ و جبران‌ناپذير را رقم بزند. جاده چالوس كوهستاني است و از راننده‌ها مي‌خواهيم براي سالم رسيدن به مقصد از عجله و شتاب خودداري كنند تا شاهد چنين حوادثي نباشيم.

کد خبر 317953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha