یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

فهرست نخستین فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین در فاصله ۲‌ماه تا آغاز این دوره اعلام شد که شامل ۵فیلم بخش مسابقه رسمی است.

سینما

به گزارش همشهري، «نابغه» به كارگرداني مايكل گرانديج و بازي كالين فيرث، جود لاو و نيكول كيدمن محصول مشترك بريتانيا و آمريكا از پراميدترين فيلم‌هاي حاضر در بخش مسابقه است كه ماجراي واقعي ارتباط تامس وولف نويسنده بزرگ اوايل قرن 19آمريكا را با مكس پركينز ويراستار معروف انتشارات اسكريبنر روايت مي‌كند. فيلمنامه را جان لوگان نويسنده «اسكاي‌فال» براساس كتاب «مكس پركينز: ويراستار نابغه» نوشته و قرار است نخستين نمايش جهاني نابغه در برلين باشد.

«بوريس بدون بئاتريس» به كارگرداني دني كوت از كانادا، تريلر علمي تخيلي «ويژه نيمه‌شب» به كارگرداني جف نيكولز از آمريكا، «تنها در برلين» ساخته ونسان پرز محصول مشترك آلمان، فرانسه و بريتانيا و مستند «روزهاي صفر» به كارگرداني الكس گيبني از آمريكا ديگر فيلم‌هاي حاضر در بخش مسابقه برليناله هستند.

مستند «موسيقي غريبه‌ها» از آمريكا، «فصل‌ها در كويينسي: 4پرتره از جان برگر» از بريتانيا و «حالا به كجا حمله كنيم» مايكل مور از آمريكا هم در بخش ويژه جشنواره امسال روي پرده مي‌روند. شصت و ششمين جشنواره فيلم برلين روز 11فوريه با نخستين نمايش جهاني «درود بر سزار!» جوئل و ايتن كوئن آغاز به‌كار مي‌كند و 21فوريه با اهداي خرس طلايي به بهترين فيلم پايان مي‌يابد. رياست هيأت داوران را مريل استريپ بر عهده دارد.

کد خبر 316809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha