همشهری آنلاین: پیش‌بینی‌ها حاکی از تداوم کاهش قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ است. پیش‌بینی می‌شود سقوط قیمت نفت باعث تحریک تقاضا در سال آینده نخواهد شد.

oil

شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: آژانس بین‌المللی انرژی ضمن اعلام این پیش بینی تاکید کرد تقاضای نفت در سال 2016 یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز بیش از سال 2015 خواهد بود. قیمت نفت بار دیگر در اوایل ماه دسامبر سقوط کرد به طوری که قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به 39 دلار و قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت به 36 دلار و نیم رسید که پایین ترین قیمت در هفت سال گذشته است. پیش بینی کارشناسان نیز حکایت از افزایش نیافتن قیمت ها در سال 2016 دارد.

فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی می گوید: «افزایش تقاضا در سال 2016 کمتر خواهد بود و در عین حال احتمال دارد ایران در صورت لغو تحریم ها وارد بازار شود. من دلایل چندانی برای افزایش قیمت‌ها نمی‌بینم. فکر می‌کنم در سال 2016 ما شاهد قیمت های پایین خواهیم بود.»

گزارش می‌افزاید: تقاضای نفت به شدت با رشد اقتصادی ارتباط دارد. هر چند پیش بینی می شود تولید ناخالص جهان در سال 2016 افزایش یابد اما ارقام مربوط به این افزایش کاهش داده شده است که علت اصلی آن کاهش رشد اقتصادی کشورهای نوظهور است. آمریکا، فرانسه، ژاپن و آلمان با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند.

کد خبر 316802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha