جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بهای نفت در بازارهای آسیا امروز جمعه ۸ آبان در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر ادامه مازاد عرضه نفت خام در بازارهای جهانی . با کاهش قیمت روبه‌رو شد.

Oil

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، هر بشکه نفت خام پایه بورس نیویورک در معاملات آسیا تا ساعت دو و چهل و پنج دقیقه امروز به وقت گرینویچ با 23 سنت کاهش ، بشکه‌ای 45 دلار و 83 سنت داد و ستد شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با هشت سنت کاهش ، 48 دلار و 72 سنت به فروش رفت.

برنارد آو، تحلیلگر بازار نفت در آی جی مارکتز به فرانس‌پرس گفت : « بهای نفت خام تا پایان ماه اکتبر با توجه به تداوم مازاد عرضه جهانی در بازار و در شرایطی که هیچ نشانه‌ای دال بر کاهش این مازاد دیده نمی‌شود ، سیری نزولی را طی خواهد کرد. »

او افزود : « ذخایر نفتی آمریکا همچنان رو به افزایش است و اطلاعات به دست آمده از وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد میزان این ذخایر همچنان در سطح بیش از  100 میلیون بشکه یعنی بالاتر از میانگین فصلی پنج ساله باقی خواهد ماند. »

این تحلیلگر خاطر نشان کرد :بدون کاهش تولید ‌فکر نمی‌کنم شاهد سیر صعودی بهای نفت در بازارهای جهانی باشیم.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (‌اوپک) باوجود کاهش قیمت‌ها تا بیش از نصف ،از زمان اوج افزایش قیمت‌ها تا بشکه ای100 دلار در ماه ژوئن گذشته ، سطح بالای تولید خود را همچنان حفظ کرده است.

عرضه فراوان در بازار نیز به علت کاهش آهنگ رشد اقتصاد جهانی به ویژه در چین که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی در جهان محسوب می‌شود، به اندازه کافی جذب نشده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر،بهای نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی انتشار گزارش‌هایی درخصوص افزایش پایین‌تر از حد انتظار میزان ذخایر نفت خام آمریکا قدری افزایش یافته بود ولی نگرانی‌ها بر سر تداوم مازاد عرضه در بازار موجب روند کاهشی بهای نفت شده است.

کد خبر 311967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha