همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، اظهارات دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود را درباره پناهجویان و مسلمانان شرم آور و خطرناک توصیف کرد.

هیلاری کلینتون

ایرنا نوشت: به نوشته تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین، کلینتون درگفت و گوی شب گذشته خود با شبکه 'ان بی سی' آمریکا، درباره اظهارات اخیر رقیب جمهوریخواه خود درباره ورود پناهجویان سوری به آمریکا گفت: حرف های ترامپ حتی دیگر خنده دار هم نیست، آنچه وی می گوید نه تنها شرم آور و نادرست، بلکه خطرناک است.

کلینتون تنهارقیب ترامپ نیست که از موضع گیری وی نسبت به پناهجویان و مسلمانان انتقاد کرده است. سناتور لیندزی گراهام از رقبای هم حزبی ترامپ در این باره به روزنامه گاردین گفته است: ترامپ میزان بیگانه هراسی وتحجر مذهبی را افزایش داده است.'
با این حال نتایج جدیدترین نظرسنجی ها حاکی ازاین است که اکثر جمهوریخواهان ازترامپ حمایت کرده اند و اعتقاد دارند وی تنها کسی است که می تواند با تهدید تروریسم مقابله کند.

پنجشنبه شب به وقت محلی (بامداد 20 آذر ماه)صدها نفر درشهرنیویورک در مقابل هتل متعلق به ترامپ تظاهرات کردند و خواست وی مبنی برممنوعیت موقتی ورود مسلمانان را به آمریکا محکوم کردند.

 

کد خبر 316699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha