جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه هنر وایزمن (Weisman) یک موزه هنر است که در محوطه کالج دانشگاه مینه سوتا در مینیاپولیس واقع شده است.

موزه وایزمن

نام موزه از Frederick R. Weisman گرفته شده است که بوسیله معمار مشهور فرانک گری طراحی شد و در سال ۱۹۹۳ تکمیل شد. غالبا آن را «موزه هنر مدرن» می‌نامند. این موزه یک تجربه آموزشی و دوستانه را ارایه می‌کند.

کلکسیون بزرگ موزه، آثار هنرمندان آمریکایی اوایل قرن بیستم مانند جورجیا توتو اوکیف نقاش زن آمریکایی، آلفرد دانهیل طراح بریتانیایی متخصص در تولید پوشاک مردانه، و مارسدن هارتلی و همچنین گزیده متنوعی از هنر سرامیک و هنرهای معاصر را به نمایش می‌گذارد. موزه Weisman تجربه‌ای از هنرهای تعاملی و تازه از طریق مجموعه‌ای از برنامه‌ها فراهم می‌کند.

این موزه چهار طبقه دارد و فضایی حدود ۱۱ هزار متر مربع به فضای گالری اختصاص دارد، ۱۲۰ صندلی سالن، یک فروشگاه، منطقه نجاری و تکنیکی، کلاس‌ها، دفتر و فضاهای تاریخی بخش‌های مختلف این موزه هستند. در زیر فضای گالری موزه یک پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰ وسیله نقلیه قرار دارد. مصالح ساختمانی شامل سازه‌های فولادی و درجا، بتن پس کشیده و بتن آرمه است.

این موزه یکی از پشم اندازهای اصلی در محوطه دانشگاه است و دو نما دارد و به این بستگی دارد که از چه جهتی مورد مشاهده قرار گیرد. از جهت محوطه دانشکده یک نمای آجری با ساختمان سنگی و آجری دیده می‌شود و از سمت مقابل، موزه یک زمین بازی خوش قواره با ورقه‌های فولادی براق و زاویه دار است. این نما انتزاعی از یک آبشار و یک ماهی است. همیشه چیز جالبی برای دیدن وجود دارد و آن در موزه Weisman قابل دسترسی است.

کد خبر 316687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha