همشهری آنلاین: مرکز اطلاعات فرهنگ گردشگری آساکوسا (Asakusa) در یک زمین سه کنجی به مساحت ۳۶۲ متر مربع و نزدیک دروازه بیرونی معبد قدیمی بودایی سنسوجی به عنوان بزرگترین معبد بودایی توکیو و منطقه lively Asakusa ساخته شد است.

معماری جالب مرکزاطلاعات گردشگری

به گزارش هم‌آگاه، برخلاف بسیاری از مناطق دیگر در کلان شهر توکیو، آساکوسا با ساختمان‌های مربوط به قبل از جنگ جهانی دوم هنوز هم اثری از تاریخ خود را حفظ کرده است. کنگو کوما Kengo Kuma معمار ژاپنی، برجی با ساختار هندسی طراحی کرد که از تقاطع صفحات مختلف و ایجاد چشم اندازهای نامتقارن از هر نقطه نظر تشکیل شده است. با ساختمان‌های مشابه اطراف که دارای جهت گیری عمودی هستند، مرکز گردشگری و اطلاعات فرهنگی، تاثیر عمودی را به لطف جنبش و حرکات نماهای خود کاهش داده است و بیننده را تشویق می‌کند تا ویژگی‌های منحصر به فرد هر طبقه را مشاهده کند.

طرح کلی معماری به روشی طراحی شده است که هر طبقه از سطح بیرونی بوسیله سقف‌های مختلف که از مرکز ساختمان گسترش یافتند تعریف می‌شوند. داخل این سازه، بازدید کننده با فضاهای مختلف مواجه می‌شود. ساختار چند سطحی آن با انجام برنامه‌های جمعی شامل اتاق کنفرانس، سالن چند منظوره و فضای نمایشگاهی وفق داده شده است. سقف‌ها نه تنها ساختار خانه را به 8 بخش تقسیم می‌کنند بلکه نقش هر کدام را نیز تعیین می‌کنند. شکل ساختمان سطوح لایه بندی و عملکردها، اعطا نوعی برجستگی به شهر، ساختمانی برای فرهنگ و سرگرمی را نشان می‌دهد که در میان محیط خود بدون شکستن آنها و حفظ تداوم آن ایستاده است.
طبقه اول و دوم دارای حیاط اصلی و پله‌های داخلی است که توالی را در آنچه شما از تمایل به دو سقف احساس می‌کنید ایجاد می‌نماید. در طبقه ششم مزایای سقف شیب دار یک میان اشکوب دارای اتاق‌های شیروانی را به آن متصل کرده که به تمام فضاها اجازه می‌دهد تا برای تحقق کارکردهای تاتر، کنفرانس، فضای نمایشگاهی مناسب باشند. در طرح‌های دیگر پله‌ها برای استفاده‌های مختلف اضافه شده‌اند.

در طبقه هشتم یک کافه کوپک و سکوی باز وجود دارد که با نمایش پانورامیک لحظه مهمی را در خلق می‌کند. شما با چشم انداز واضح و زیبا در جهت شرق فراتر از رودخانه Sumida و برج پخش رادیویی Tokyo Skytree مواجه خواهید شد.

پنجره‌ها با ریتم منطم سایبان‌های عمودی، پرسپکتیو متفاوتی را در هر طبقه ایجاد کرده‌اند و این تصور را بوجود می‌اورد که معمار ساختمان چندین خانه قدیمی را در حومه برای ساختن آسمان خراش خود در شهر بر روی هم انباشته کرده است.

کد خبر 316679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha