همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یادداشتی از روایت نادرست برخی شبکه‌های اجتماعی و خبری از حادثه بیمارستان خمینی شهر گلایه کرد.

وي در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت:

درباره حادثه تلخ بیمارستان خمینی شهر اصفهان؛ دو نکته دارم. یکی با مردم و دیگری با همکارانم.

به مردم مهربانمان می‌گویم که بعد از تحقیقات مفصل دو تیم بازرسی از وزارت بهداشت، روشن شده روایت‌هایی که برخی شبکه‌های اجتماعی و خبری، از رفتاری غیرانسانی در اورژانس بیمارستان ارائه کردند، صحیح و کامل نبوده است.

جزئیات حادثه را همکارانم بیان کرده‌اند و اکنون روشن است. تکرار نمی‌کنم. اما نمی‌توانم شگفتی‌ام را از ترویج ناشایست بی‌اعتمادی میان اقشار مختلف جامعه ابراز نکنم؛ آن هم میان بیمار و کادر پزشکی.

به مردم عزیز اطمینان می‌دهم که مهمتر از حقوق آنان، هیچ مصلحت و ملاحظه‌ای در کار ما نیست؛ و برخورد شدیدی که با دست‌اندرکاران و مقصران این حادثه صورت گرفته، نه به دلیل بزرگی جرم، که حاکی از اهتمام همه خدمتگزاران شما در عرصه بهداشت و درمان است؛ بر اینکه تضییع عامدانه اندکی از حقوق بیماران نیز در نظام سلامت، قابل اغماض نیست.

اما سخنی نیز با همکاران پزشک و پرستاران شریف و خدوم. حق می دهم دل شکسته و آزرده باشید از اینکه قصور یا اشتباه فردی، سبب شده خدمات فداکارانه شما در دور افتاده ترین نقاط و در سخت ترین شرایط، زیر سوال برود.

مگر نه اینکه؛ در همین چند هفته گذشته، سه نفر از پزشکان نخبه و جوان، جانشان را در راه خدمت به مردم از دست دادند؛ آقای دکتر عزت الله صادقی جراح و فوق تخصص عروق در کرمانشاه، خانم دکتر شهپوری در مسیر خدمت رسانی به زائران کربلا و دکتر پویان، متخصص جوان جراحی مغز و اعصاب، آن هم در اولین روز خدمت خود در کاشمر.

ایمان دارم، مردم ما قدرشناس خادمان خود هستند. همچنان که یقین دارم، جامعه خدوم پزشکان و پرستاران کشور هم در مسیر پرفراز و نشیب خدمت به مردم، همچنان استوار خواهند ماند.

برای صدرای عزیز و پر جنب و جوش هم آرزوی سلامتی می‌کنم. امید که خود روزی در لباس مقدس پزشکی به مردم خدمت کند.

سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

کد خبر 316611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha