همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اعلام اینکه پیش بینی می‌کنیم دو استان کرمانشاه و آذربایجان شرقی نیز درگیر بیماری آنفلوانزا شوند، اظهارداشت: تاکنون ۳۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در کشور فوت شده‌اند.

معاون بهداشت

به گزارش مهر، دکتر علی اکبر سیاری به وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور اشاره کرد و گفت: آنفلوانزا تنها مختص ایران نيست و در فصل سرما همه دنیا گرفتار این بیماری می‌شوند.

وی با بیان اینکه آنفلوانزا افراد سالمند، بیماران قلبی، مبتلایان به آسم، کودکان و... را بیشتر تهدید می کند، تاکید کرد: رعایت نکات بهداشتی، بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

سیاری به واکسن آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: این واکسن جزء برنامه واکسیناسیون کشوری نبوده و نیازی نیست همه آن را تزریق کنند.

به گفته معاون وزیر بهداشت، بهترین زمان تزریق و اثرگذاری واکسن آنفلوانزا، شهریور و اوایل مهر است.

سیاری با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به اثرات برنامه های آموزشی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر، افزود: از نظر وزارت بهداشت، برای پیگشیری از این بیماری نیازی به تعطیلی مدارس نیست و ما چنین توصیه ای نداریم. اگر دانش آموزی به این بیماری مبتلا شد، در خانه استراحت کند تا بهبودی حاصل شود.

وی به علائم آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: سرفه، سردرد، بدن درد و در مرحله بعد علائم گوارشی، از جمله علائم آنفلوانزاست.

معاون وزیر بهداشت به دو نکته مهم در ارتباط با مصرف دارو برای بهبود بیماری اشاره کرد و افزود: اول اینکه اصلا آسپرین مصرف نکنند و دوم اینکه آنتی بیوتیک نیز خودسرانه مصرف نکنند.

وی با بیان این مطلب که پیس بینی می کنیم دو استان کرمانشاه و آذربایجان شرقی در آینده در معرض آنفلوانزا قرار گیرند، گزارش فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری در همدان را تکذیب کرد و گفت: تا کنون ۳۶ نفر در کشور جان خود را بر اثر آنفلوانزا از دست داده اند.

به گفته سیاری، سال گذشته ۱۹۶۳ نفر در کشور به آنفلوانزا مبتلا شدند و ۸۶ نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کردند.

کد خبر 316605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha