مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: انوشه انصاری سرمایه‌دار آمریکایی متولد ایران اواخر شهریور ماه با یک سفینه روسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کند و به اولین توریست فضایی زن جهان بدل می‌شود.

  به گزارش آسوشیتدپرس از شهر ستارگان(استارسیتی) – مرکز تعلیمات فضانوردی روسیه در نزدیک مسکو- انصاری 39 ساله چهارشنبه در یک کنفرانس خبری درباره سفر قریب الوقوعش گفت که هیجان‌انگیزترین لحظه برای او زمانی خواهد بود که کره زمین را " به صورت کره‌ای درخشان و آبی‌رنگ در پس‌زمینه کیهان" ببیند.

انصاری قرار است با کپسول فضایی سویوز TMA-9 به همراه فضانورد روسی میخائیل تیورین و فضانورد آمریکایی متولد اسپانیا میگوئل لوپزآلگریا به ایستگاه فضایی سفر کند.

او پیش از بازگشت به زمین ده روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد گذراند که از اول آوریل دو فضانورد روسی و امریکایی پاول وینگرادوف و جف ویلیامز در آن حضور دارند.

پرتاب سویوز برای 14سپتامبر(23 شهریور) برنامه‌ریزی شده است، اما به گفته نیکولای ساواستیانوف رئیس شرکت فضایی دولتی روسیه RKK Energiya ،در صورتی که آب و هوای فلوریدا امکان پرواز شاتل آتلانتیس را بین 6 تا 8 سپتامبر بدهد، پرتاب سویوز به 18 سپتامبر موکول خواهد شد.

این کار برای جلوگیری از تداخل ماموریت آتلانتیس با برنامه سفینه روسی برای بازگرداندن خدمه فعلی ایستگاه فضایی انجام می‌گیرد.

 

کد خبر 3165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز