سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه قیمت ارز در روزهای گذشته به‌دلیل تقاضای مسافران اربعین و همچنین به‌دلیل تقاضای سفرهای آخر سال میلادی رو به افزایش گذاشت، افزود: ظرف روزهای اخیر روند نزولی قیمت ارز شروع شده و به‌نظر می‌رسد که این روند ادامه می‌یابد و حتماً به وضع تعادلی قبلی برمی‌گردد.

اين در حالي است كه روز گذشته ارزهاي معتبر در بازار آزاد ايران با افزايش قيمت مواجه شد. به گزارش ايرنا، هر دلار با 34تومان افزايش 3650تومان خريد و فروش شده است.در اين حال ولي‌الله سيف، رئيس‌كل بانك مركزي در گفت‌وگو با خبرگزاري صدا و سيما اظهار كرد: با سياست‌هايي كه اين بانك دنبال مي‌كند ارز ديگر مبنايي براي سرمايه‌گذاري نيست و اگر كسي بخواهد ارز بخرد تا در آينده گران شود حتماً ضرر خواهد كرد. سيف افزود: در گذشته نيز چندين‌بار اين موضوع امتحان شد و اين جمع‌بندي به عمل آمد و مسلماً قيمت ارز به حدي كه الآن در بازار است نخواهد بود و رو به پايين خواهد آمد.

ايرنا هم گزارش داد: صرافان بازار ارز و سكه نرخ هر دلار آمريكا را ديروز دوشنبه با 34تومان رشد نسبت به روز يكشنبه، 3هزار و650تومان و هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد را با 3هزار تومان رشد، 922هزار و 500تومان تعيين قيمت كردند. هر يورو در بازار آزاد با 10تومان رشد، 3هزار و 940تومان و هر پوند نيز با 10تومان كاهش 5هزار و 450تومان قيمت خورد. اين گزارش مي‌افزايد: هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد و قديم نيز با 3هزار تومان رشد، 922هزار و 500تومان و 921هزار تومان تعيين قيمت شد. همچنين نرخ هر نيم سكه بهار آزادي بدون تغيير قيمت 466هزار تومان و هر ربع سكه نيز با يك هزار تومان كاهش 257هزار تومان فروخته شد. البته قيمت‌هاي اعلام شده در گزارش ايرنا تا ساعت 14ديروز بوده است.

  • ارز تك‌نرخي از تابستان95

رئيس‌كل بانك مركزي درباره يكسان‌سازي‌ نرخ ارز گفت: فكر مي‌كنم حداكثر 6‌ماه پس از لغو تحريم‌ها، رسماً نرخ يكسان ارز را خواهيم داشت. اظهارنظر سيف نشان مي‌دهد كه يكسان‌سازي نرخ ارز احتمالا از تابستان سال آينده كليد خواهد خورد و تا آن روز همچنان شكاف بين نرخ ارز مبادله‌اي دولتي و ارز آزاد به قوت خود باقي خواهد ماند. به‌گفته وي، يكي از پيش نيازهاي تثبيت نرخ ارز ارتباطات بين‌المللي مناسب است كه سرعت جابه‌جايي منابع را داشته باشيم و پس از برداشتن تحريم‌ها اين كار عملي مي‌شود.

کد خبر 316409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha