همشهری آنلاین: انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس فیلم «کانون توجه» را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد.

کانون توجه

«کانون توجه» ساخته تام مک کارتی که فیلمی درباره تحقیقات روزنامه‌نگاری است که برای افشای فساد در کلیسای کاتولیک موفق به برنده جایزه پولیتزر شد از سوی منتقدان لس آنجلس نیز عنوان بهترین فیلم سال را گرفت و جایزه بهترین فیملنامه را نیز از آن خود کرد.

انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس از معتبرترین انجمن‌های منتقدان سينماي آمریکاست که اغلب انتخاب‌هایی متفاوت با دیگر انجمن‌ها صورت می دهد. تنها یک انتخاب از انتخاب‌های این انجمن در ۲۰ سال اخیر موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده است.

«مد مکس: جاده خشم» موفق به کسب سه جایزه از منتقدان لس‌آنجلس شد که شامل بهترین کارگردانی برای جرج میلر و بهترین فیملبرداری و بهترین طراحی تولید بود. این در حالی است که انجمن ملي بازبيني فيلم آمريكا هفته پیش این فیلم را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرده و فیلم «کانون توجه» را به عنوان فیلم دوم سال انتخاب کرده بود.

«آنومالیشا» انیمیشن تیره چارلی کافمن و دوک جانسون نیز بهترین انیمیشن سال شد و جوایز دیگری نیز دریافت کرد که شامل بهترین موسیقی متن برای آهنگساز آن کارتر بورول بود او برای ساخت موسیقی فیلم «کارول» نیز تحسین شد.

جایزه بهترین بازیگری بین مایکل فاسبندر برای بازی در نقش استیو جابر و شارلوت رمپلینگ به عنوان بهترین بازیگر زن برای بازی در درام «۴۵ سال» تقسیم شد.

مایکل شانون جایزه بهترین بازیگر مکمل را برای «۹۹ خانه» برد و آلیشیا ویکاندر جایزه بهترین زن مکمل را برای «اکس ماشینا» دریافت کرد.

فیلم «ایمی» درباره زندگی ایمی واینهاوس ستاره فقید موسیقی پاپ نیز به عنوان بهترین مستند سال انتخاب شد و «پسر شائول» جایزه بهترین فیلم خارجی را برد.

رایان کوگلر نیز جایزه بهترین کارگردان جدید را برای ساخت «کرید» از آن خود کرد که ادامه‌ای بر افسانه راکی بالبوئا است.

«کارول» فیم تاد هینس که رمانسی در دهه ۱۹۵۰ است و به عنوان فیلم برتر حلقه منتقدان فیلم نیویورک انتخاب شده بود، از منتقدان لس‌آنجلس جایزه‌ای دریافت نکرد.

فیلم هایی چون «لذت»، «بازگشته»، «دختر دانمارکی» و «اتاق» که تاکنون جوایز متعددی گرفته‌اند، جایی در میان منتقدان لس‌آنجلسی به دست نیاوردند و فیلم «هشت نفرت انگیز» کوئنتین تارانتینو تنها برای موسیقی انیو موریکونه موفق به دریافت جایزه دوم موسیقی فیلم شد.

اهدای جوایز به بهترین‌ها، این هفته با اهدای جایزه انجمن بازیگران ادامه پیدا می‌کند و در نهایت به معرفی نامزدهای گلدن گلوب می‌رسد.

منبع: گاردين

کد خبر 316395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha