همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: ۷۵ در صد دانشجویان از دوره مجاز تحصیل خود تجاوز می‌کنند.

به گزارش مهر، محمدتقی احمدی در شورای دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم ایجاد تقویم آموزشی و پژوهشی مجزا در هر یک از گروه های آموزشی و توجه به رشد و تعالی اعضای هیات علمی جوان تاكید کرد.

وی به لزوم توازن حق التدریس اعضای هیات علمی جوان و پیشكسوت دانشگاه تاكید كرد و گفت: مدیران گروه ها باید توجه لازم را در این زمینه داشته باشند تا اساتید جوان نیز بتوانند ظرفیت موظفی حق التدریس خود را پر كنند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: تیم تدوین طرح راهبردی دانشگاه جلسات متعددی را با دانشكده ها و مراكز تحقیقاتی برگزار کرده و هیات رئیسه دانشكده ها و مراكز تحقیقاتی نیز باید درخصوص نحوه اجرا و اقدامات انجام شده در خصوص این طرح به صورت هفتگی گزارش های خود را ارائه کنند.

احمدی با اشاره به طول مدت تحصیل دانشجویان تصریح كرد: ۷۵ در صد دانشجویان از دوره مجاز تحصیل خود تجاوز می كنند و باید سعی شود این امر به گونه ای صحیح اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آیین نامه جدید كارشناسی ارشد که ابلاغ شده است و براساس آن اخذ ۱۴ واحد آموزشی در هر ترم تحصیلی بلامانع است، باید روسای دانشكده ها و مدیران گروه ها تلاش کنند تا در دوره دكتری و هم كارشناسی ارشد واحدهای آموزشی طی دو ترم ارائه شود و زمان باقی مانده به امر پژوهش، پایان نامه و رساله دانشجویان اختصاص یابد.

رئیس دانشگاه با تاكید بر لزوم داشتن تقویم تحصیلی در تمام گروهها اظهار داشت: در راستای منظم كردن فرایند تحصیلی دانشجویان هر گروه باید برای سال تحصیلی خود یک تقویم آموزشی و پژوهشی داشته باشد تا كارها به طور منظم پیش رود.

کد خبر 316172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha