یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

به منظور تولید نان‌های با کیفیت و قیمت مناسب، واحدهای صنعتی تولید نان در کشور راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش همشهری، این در حالی است که هم‌اکنون دولت سالانه 3 هزار میلیارد تومان یارانه به بخش نان اختصاص می‌دهد که ماحصل آن رسیدن نان‌هایی با دور ریز فراوان به دست مصرف‌کنندگان است.

در این راستا قرار است اولین واحد صنعتی نان کشور با ظرفیت تولید 44 تن نان در روز در دی ماه سال جاری در شهرک بهارستان کرج کار خود را آغاز کند.

در این رابطه قائم مقام مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: بر اساس آئین‌نامه‌ای که در این باره تهیه شد و به تصویب دولت رسید، تمامی‌مسئولان وزارتخانه‌های صنایع، مسکن و شرکت شهرک‌های صنعتی موظفند به سرمایه‌گذارانی که برای احداث واحدهای صنعتی نان قدم برمی‌دارند، زمین مناسب ارائه کنند.

به گفته حبیب مزروعی، شهرداری‌ها هم باید محل زمین‌های معرفی شده را به سرعت تغییر کاربری دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 1300 مجوز در این زمینه صادر شده است، اظهار کرد: بیش از 20 درصد از این تعداد مجوز به جواز تأسیس تبدیل شده‌اند.

به گفته وی، واحدهای سنتی فعلی نیز بر اساس این آیین‌نامه هم می‌توانند به کار گذشته خود ادامه دهند، هم می‌توانند تغییر کاربری داده و به مرکز توزیع نان تبدیل شوند.

گزارش همشهری در این باره حاکی از آن است که برای توسعه واحدهای صنعتی تولید نان مقرر شده است 500 میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی و یک هزار میلیارد ریال یارانه تسهیلات برای راه‌اندازی این قبیل واحدها با تولید حداقل 20 تن در روز تخصیص پیدا کند.

در پایان سال گذشته به موجب قرارداد منعقد شده با کانون انجمن آرد کشور مقرر شد که 20 واحد کارخانه نان صنعتی به ظرفیت یک هزار تن در روز در کلانشهرها راه‌اندازی شود.

بنا به گفته مزروعی، امسال مقدمات احداث یکصد واحد نان صنعتی در کشور فراهم خواهد شد.

کد خبر 31609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز