تماس‌های مردم پس از انتشار عکس پزشک قلابی در روزنامه‌ها باعث دستگیری او شد.

متهم

متهم در حالي به دام پليس افتاد كه با اجاره خانه‌اي با 150ميليون تومان رهن و ماهانه 5ميليون تومان كرايه، در آنجا مخفي شده بود.
دكتر قلابي از اواخر خرداد امسال تحت تعقيب پليس قرار گرفت. شاكيان او بيماراني بودند كه با دست خودشان كارت عابربانك و رمزش را در اختيار مرد كلاهبردار قرار داده بودند و او نيز به راحتي آب‌ خوردن، حسابشان را خالي كرده بود.

يكي از شاكيان به مأموران گفت: براي معالجه به تهران آمده بودم و قرار بود در يكي از بيمارستان‌ها بستري شوم. حدود ظهر، وقتي براي خريد دارو به داروخانه رفتم شخصي كه خود را دكتر حسيني معرفي مي‌كرد نزد من آمد و گفت كه متخصص ريه است. سپس مدعي شد كه من قبلا در بيمارستان تحت معالجه او بوده‌ام.

هر چند او را به‌جا نياوردم اما به حرف‌هايش اعتماد كردم و او در ادامه گفت: «چند روزي است كه يك داروي جديد براي بيماري شما توليد شده كه ناياب است اما من مي‌توانم آن را برايتان تهيه كنم.» شاكي ادامه داد: با شنيدن حرف‌هايش از او خواستم كه اين دارو را تهيه كند و وي مدعي شد كه كلينيكش چند كوچه بالاتر است و تا من به كلينيك او بروم، وي نيز دارو را تهيه كرده و برايم مي‌آورد. او همچنين از من خواست براي خريد دارو كارت عابربانكم و رمزش را در اختيارش قرار دهم و من هم كه فريب وي را خورده بودم اين كار را انجام دادم اما بعدا متوجه شدم كه نه‌تنها كلينيكي در كار نيست بلكه وي همه 3ميليون و 600هزارتومان موجودي حسابم را سرقت كرده است.

اين مرد تنها كسي نبود كه در دام دكتر قلابي گرفتار شده بود چرا كه به فاصله چند روز پس از او، افراد ديگري هم با مراجعه به پليس شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند. در همه شكايت‌ها، مردي با معرفي خودش به‌عنوان دكتر حسيني، طعمه‌هايش را فريب داده و حساب عابربانك آنها را به بهانه تهيه داروهاي جديد و ناياب خالي كرده بود. در ادامه تحقيقات، مأموران موفق شدند تصويري از متهم را كه با دوربين‌هاي مداربسته يك طلافروشي ضبط شده بود به‌دست آورند.

اين تصوير در روزنامه‌ها منتشر شد و پليس براي به دام انداختن متهم از مردم كمك خواست تا اينكه تعدادي از شهروندان با اداره چهاردهم پليس آگاهي تماس گرفتند و با جمع‌بندي اطلاعات به‌دست آمده از آنها، مخفيگاه متهم در زعفرانيه شناسايي شد. مأموران اين محل را محاصره كردند و توانستند پزشك قلابي را كه شمس‌الله نام دارد دستگير كنند. اين مرد كه خانه‌اي اعياني با اجاره بالا كرايه كرده بود پس از دستگيري به اداره آگاهي منتقل شد و همزمان تعداد ديگري از شاكيان و مالباختگان با مراجعه به اداره چهاردهم از او شكايت كردند. سرهنگ محمدرضا ذاكر استقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: متهم در بازجويي‌ها به ده‌ها كلاهبرداري اعتراف كرد و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به اداره 14پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 316081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha