همشهری آنلاین: پارلمان بریتانیا پس از ۱۰ ساعت بحث و بررسی، طرح مشارکت در حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه را تصویب کرد: ۳۹۷ رای موافق در برابر ۲۲۳ رای مخالف

syria bomb

syria bomb

پارلمان بریتانیا در ساعات پایانی روز چهارشنبه (۱۱ آذر/ ۲ دسامبر) پس از ساعت‌ها بحث  بر سر مشارکت در آن چه حملات هوایی به داعش خوانده شده  با ۳۹۷ رای موافق در برابر ۲۲۳ رای مخالف، به طرح دیوید کامرون برای پیوستن این کشور به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش رای مثبت داد.

به گزارش واشنگتن‌پست، رای مثبت پارلمان بریتانیا به مشارکت این کشور در حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه، نقطه پایانی است بر سالی عجیب در اتحاد نظامی میان آمریکا و بریتانیا، چرا که بریتانیایی‌ها در جریان بمباران مواضع "دولت اسلامی" در عراق با آمریکا هم‌گام شدند، اما از مشارکت در عملیات سوریه خودداری کردند.

دولت بریتانیا پاییز سال گذشته این استدلال را مطرح کرده بود که عراق خواستار مداخله نظامی غرب بوده، اما چنین درخواستی از سوی حکومت سوریه مطرح نشده است.

بریتانیا تا کنون با همین استدلال از مشارکت در حملات هوایی علیه داعش در سوریه خودداری کرده بود.

در همين حال به گزارش خبرگزاري دولتي آلمان به رغم مخالفت جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، با استدلال‌های دیوید کامرون و حزب حاکم محافظه‌کار برای مشارکت در نبرد علیه داعش در سوریه، بیش از ۶۵ تن از نمایندگان از حزب کارگر به این طرح رای مثبت دادند و با مشارکت آنها این طرح به تصویب رسید.

کد خبر 315882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha