همشهری آنلاین: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی، آمار گمشدگان و مفقودین ایرانی که برای زیارت امام حسین علیه‌السلام وارد شهر مقدس کربلا شده‌اند را بسیار بالا عنوان کرد و به ذکر چند توصیه مهم پرداخت.

عزاداران حسینی در کربلا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا، با بيان اينكه امسال امكانات ارتباطي و مخابراتي در كشور عراق نسبت به سال گذشته رشد و كيفيت مناسبي داشته است، خاطرنشان كرد: با توجه به ازدحام جمعيت زائران در روز اربعين ممكن است تلفن‌ها از 24 تا 48 ساعت قطع شود، بنابراین خانواده‌ها نگران نباشند.

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا در ادامه روند پيگيري امور مفقودان را بهتر از گذشته توصيف كرد و گفت: افزون بر اقدامات كنسولگري، ستاد راهنماي زائر نيز تشكيل شده است كه افرادي را با كاورهاي مخصوص براي پيدا كردن گمشدگان و راهنمايي آنان در سطح شهر كربلا مستقر كرده است.

وي داشتن مشخصات كامل همراه با زائر را ضروري خواند و گفت: بهتر است براي افراد خردسال و كهنسال كه اسم، شماره يا آدرس خود را نمي‌دانند گردن‌آويزي تهيه شود كه بر روي آن نام و نام‌خانوادگي فرد، شماره تماس و نشاني به طور كامل نوشته شود تا براي كمك به او بهتر بتوانيم اقدام كنيم.

وي با بيان اينكه مفقود شدن گذرنامه در ايام اربعين حسيني چه به هنگام ورود به عراق و يا در آستانه بازگشت به ايران از مسائلي است كه هر ساله براي برخي از زائران كشورمان بوجود مي‌آيد، گفت: در سطح شهر كربلا بنرهايي نصب كرده‌ايم كه در آن از زائراني كه گذرنامه خود را گم كرده‌اند خواسته شده است براي بازگشت به كشور حتما برگ عبور دريافت شود.

حسينيان با بيان اينكه تاكنون 35 نفر براي دريافت برگ عبور به كنسولگري مراجعه كرده‌اند، افزود: زائران با در دست داشتن اصل يا تصوير يكي از مدارك شناسايي خود شامل شناسنامه، كارت ملي، پايان خدمت و يا گواهينامه معتبر رانندگي و 3 قطعه عكس تمام رخ 4*3 به نشاني سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران، باب قبله امام حسين عليه‌السلام، بين فلكه مركزي و فلكه تربيه مراجعه كنند.

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا از زائران خواست كه بر روي يا در داخل ساك‌هاي دستي و كيف پول‌شان، يك شماره تلفن قرار دهند، از آوردن كارت‌هاي اضافه جز شناسنامه يا يكي از مدارك شناسايي خودداري كنند و خانم‌ها نيز از آوردن اشياي قيمتي با خود به اين سفر معنوي پرهيز كنند.

کد خبر 315852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha