همشهری آنلاین: روزنامه بیرگون ترکیه که روزنامه مخالف دولت است روز چهارشنبه نوشت: آمریکا و امارات متحده عربی، ترکیه را در مقابل روسیه تنها گذاشتند.

به گزارش ايرنا از آنكارا روزنامه مخالف دولت بیرگون نوشت: بعد از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز از فروش نفت داعش از طریق ترکیه سخن به میان آورده‌اند.

این روزنامه نوشت: در حالی که به گفته پوتین، تجارت نفت داعش از خاک ترکیه با اطلاع مسئولین ترکیه است، به گفته اوباما، تجارت نفت داعش از مرزهای ترکیه با استفاده از خلاء امنیتی در مرزهای ترکیه و سوریه انجام می‌شود.

به نوشته این روزنامه، مساله دیگری که حاکمیت حزب عدالت و ترکیه را در وضعیت دشوار قرار داده است، موضعگیری امارات متحده عربی در قبال سقوط هواپیمای روسی بود و «شیخ عبدالله» وزیر امور خارجه امارات سقوط هواپیمای روسی از سوی ترکیه را یک حمله تروریستی خواند.

به نوشته بیرگون، علاوه بر مسئولین روسیه، «حسن تاجیک» رییس انجمن صادرکنندگان نفت ایران در تهران از فروش روزانه 700 الی 800 هزار نفت از سوی داعش به ترکیه به نصف قیمت بین المللی سخن گفت و «موفق الربیعی» دبیر سابق شورای امنیت ملی عراق نیز در گفت و گو با روزنامه «راشا تودی» گفت: داعش در هشت ماه گذشته در بازار سیاه ترکیه 800 میلیون دلار نفت فروخته است و این نفت یا در پالایشگاه های ترکیه تصفیه می شود و یا از طریق دریای مدیترانه به بازارهای جهانی عرضه می شود.

مسئولین ترکیه و در راس آنها «رجب طیب اردوغان» ادعاهای مطلع بودن مسئولین ترکیه از فروش نفت داعش در ترکیه را رد کرده‌اند.

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته در پاریس گفت: اگر روسیه این مساله را اثبات کند، وی آماده استعفا است، ولی اگر روسیه این مساله را نتواند اثبات بکند آیا پوتین نیز آماده استعفا است؟

کد خبر 315834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha