هر ‌ماه ۲۰۰هزار خودروی پایتخت به‌علت عبور از چراغ قرمز جریمه می‌شوند.

در 6‌ماه گذشته، تخلف عبور يك ميليون و 164هزار خودرو از چراغ قرمز از طريق اين دوربين‌ها ثبت شده كه با احتساب جريمه 100هزار توماني، مجموع جريمه آنها 20ميليارد تومان در هر‌ماه مي‌شود.

به گفته ايلوش وزيري مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران، در حال حاضر 175تقاطع به دوربين‌هاي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز هستند. تعداد عبور خودروها از چراغ قرمز با حدود 100درصد افزايش از 125هزار مورد در شهريور‌ماه به 244هزار مورد در مهر‌ماه افزايش پيدا كرده است. در عين حال در تمامي تقاطع‌هايي كه مجهز به دوربين هستند، براي رانندگان متخلف كه از چراغ عبور مي‌كنند، قبض جريمه يك ميليون ريالي صادر مي‌شود.

وي با اعلام اينكه 12سامانه ثبت تخلف خودروهاي سنگين در تونل‌هاي نيايش، رسالت و توحيد و نيز بزرگراه طبقاتي صدر نصب شده، گفت: تعداد تخلفات ورود خودروهاي سنگين به تونل‌هاي شهري و پل صدر در 6‌ماه گذشته، حدود 3هزار مورد بوده و از بيش از يك هزار مورد در ارديبهشت‌ماه به كمتر از 300مورد در مهر‌ماه كاهش پيدا كرده است.

مديرعامل شركت كنترل ترافيك با اشاره به اينكه 39سامانه ثبت تخلف در پايانه‌هاي تاكسيراني راه‌اندازي شده كه به دوربين‌هاي پلاك خوان و سيستم RFID مجهز هستند، اظهار كرد: در 6‌ماه گذشته، يك ميليون و 295هزار دستگاه خودرو به‌صورت غيرمجاز وارد پايانه‌هاي تاكسيراني شده‌اند و به‌طور متوسط، هر‌ماه 216هزار دستگاه خودروي شخصي غيرمجاز، وارد پايانه‌هاي تاكسيراني تهران مي‌شوند.

وزيري با بيان اينكه 29سامانه ثبت تخلف خط اضطرار در پل صدر و تونل‌هاي شهري نيايش، اميركبير، رسالت و توحيد، راه‌اندازي شده و براي خودروهايي كه از اين خطوط عبور كنند قبض جريمه صادر مي‌شود، تصريح كرد: در 6ماه گذشته، 120دستگاه خودرو از خطوط اضطرار در بزرگراه طبقاتي صدر و 4تونل شهري تهران عبور كرده‌اند.

وي با تأكيد بر اينكه 17سامانه ثبت تخلف خط ويژه اتوبوس در محورهاي رسالت، مولوي، امام علي، حافظ و 17شهريور راه‌اندازي شده و براي خودروهايي كه وارد اين خطوط مي‌شوند قبض جريمه صادر مي‌شود، اضافه كرد: علاوه بر اين، 9سامانه ثبت تخلف تعويض خط نيز در تونل نيايش راه‌اندازي شده كه تخلف خودروهايي كه نسبت به تغيير خط عبوري خود در اين تونل اقدام كنند را ثبت مي‌كند. مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران در پايان با اعلام اينكه 26سامانه ثبت تخلف ترددشمار(پلاك خوان) در جبهه غربي منطقه 12راه‌اندازي شده و 22سامانه نيز در جبهه شمالي اين منطقه در حال راه‌اندازي است، خاطرنشان كرد: فرايند عملكرد دوربين‌هاي ثبت تخلف، نيازمند تجزيه و تحليل از منظر مهندسي ترافيك است و لازم است ضمن بررسي چالش‌هاي پيش رو، كاربري داده‌ها و اطلاعات به‌دست آمده از آن مورد واكاوي قرار بگيرد.

کد خبر 315584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha