جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

نخستین نمایش تازه‌ترین تجربه کارگردانی اسپایک لی با موضوع افزایش میزان خشونت و آمار جرم و جنایت در آمریکا با استقبال گرم منتقدان مواجه شد.

نمایش

به گزارش همشهري، فيلمساز سياهپوست برنده جايزه افتخاري اسكار «شي-راك» را براي استوديو فيلمسازي آمازون ساخته است؛ شركتي كه براي رقابت با شبكه كابلي نتفليكس از دنياي كتاب وارد عرصه فيلم و سينما شده و قصد دارد شي-راك را پس از نخستين نمايش جهاني، در شبكه آمازون پرايم به نمايش بگذارد.

فيلم نگاهي سرخوشانه به دنياي خشونت مسلحانه شهر شيكاگو دارد و نام آن هم تلفيقي از شيكاگو و عراق و كنايه‌اي است به فراتر رفتن آمار قربانيان جنايت در شيكاگو نسبت به تلفات نيروهاي ويژه آمريكا در عراق. شي-راك نخستين پروژه سينمايي آمازون است و منتقدان هاليوود ريپورتر و ورايتي آن را تحسين كرده‌اند؛ گرچه برخي ساكنان شيكاگو در جريان توليد فيلم نگران بودند لي اين موضوع مهم را دستمايه يك روايت نه‌چندان جدي بكند. فيلمساز معترض آمريكايي عقيده دارد شي-راك يك زنگ بيدارباش مهم براي بحران جنايت در شيكاگو است.

او مي‌گويد: جمعيت نيويورك 3برابر اينجاست اما آمار آدمكشي در شيكاگو بسيار بيش از آنجاست. ساموئل ال. جكسن، نيك كنن، آنجلا بَسِت و جنيفر هادسن در شي-راك بازي كرده‌اند. اسپايك لي كه از تحسين‌شده‌تــرين فيلمسازان آمريكاست، سال‌ها پس از درخشش در عــــرصـه سينما سرانجام امسال موفق شد يك جايزه افتخاري از آكادمي اسكار به دست بياورد.

کد خبر 315263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha